صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
کد خبر : 46562
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای روند بورس از 3 سال گذشته متفاوت خواهد بود بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

روند بورس از 3 سال گذشته متفاوت خواهد بود

روند بورس از 3 سال گذشته متفاوت خواهد بود

سینا رهبر شهلان، کارشناس بازار سرمایه گفت: «مسیر بازار از روندی که در سه سال گذشته شاهد آن بودیم، متفاوت خواهد بود»؛ اما این تفاوت چیست؟

سینا رهبر شهلان در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: با تورمی که در کشور وجود دارد، قطعاً مسیر بورس در بلندمدت صعودی است، اما مسیر بازار از روندی که در سه سال گذشته شاهد آن بودیم، متفاوت خواهد بود و با دفعات قبل فرق می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه جنس متغیرها و سیاست‌های کلان به‌طور کامل در حال تغییر است، شرایط نیز متفاوت خواهد بود. البته 95 درصد از فعالان بازار متوجه این تحولات نخواهند شد. 95 از فعالان بازار نمی‌دانند که کنار گذاشته شدن سیاست دستوری، یعنی چه.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: کنار گذاشته شدن سازمان‌های کمونیستی از جمله شورای رقابت، سازمان تنظیم بازار و سازمان حمایت که به مرور انجام می‌شود، از باور عموم خارج است و نگرشی مبنی بر اینکه حذف آنها به نتیجه ختم نخواهد شد وجود دارد.

رهبر شهلان ادامه داد: فعالان بازار در این شرایط باید تغییر نگرش اساسی برای خود به وجود آورده و نوع نگرش خود به سیاست‌های کلان را نیز تغییر بدهند. زمانی که قیمت خودرو کمی تغییر می‌کند، صدای مردم درمی‌آید، اما اقتصاد کاری با توان مردم ندارد و راه خودش را می‌رود. سهامداران شرکت‌های بورسی می‌گوید که دولت نمی‌گذارد، در حالی که دولت توان آن را ندارد و به دنبال منابع است. در واقع دولت به دلیل تحریم‌ها و عدم سرمایه‌گذاری گذشته، پول حمایت ندارد و باید واقعیت‌ها را پذیرفت.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: در چند ماه آینده همانند بحران مؤسسات مالی، بحران صندوق‌های بازنشستگی را درک خواهیم کرد و جنس بحران‌ها هم از گذشته متفاوت خواهد بود. خط تعادلی دلار در اقتصاد ایران 120 میلیارد دلار است و هر چه از آن فاصله بگیرد، پتانسیل جهش خواهد داشت.

وی با ابراز نگرانی از افزایش نقدینگی در کشور، خاطرنشان کرد: نقدینگی در پایان سال جاری به 4 هزار و 800 میلیارد تومان می‌رسد و با این روند، در پایان سال 1401 پایان به 7 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان