صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۰۱
کد خبر : 123464

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس عنوان کرد؛

سرمایه‌هایی که در بازار سرمایه آب می‌شوند/ بورس رشد می‌کند

سرمایه‌هایی که در بازار سرمایه آب می‌شوند/ بورس رشد می‌کند
علی عباسیان کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در حال سپری کردن تاریک‌ترین و تلخ‌ترین روزهای خود است و شاهد آب شدن سرمایه سهام‌داران هستیم.

علی عباسیان کارشناس بازار سرمایه گفت‌وگو با شهر بورس، در تحلیل بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه با توجه به ریسک های سیاسی، نرخ بهره، تورم و نرخ ارز اخیرا روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. ریسک‌های سیاسی پررنگ‌تر بر بازار سرمایه اثر می‌گذارد و با کوچک‌ترین اتفاقات و تنش های سیاسی، می‌بینیم که اتفاقات جبران ناپذیری را بر بازار سرمایه ما تحمیل می‌کند. متاسفانه با بی‌تدبیری‌هایی که توسط برخی از مسئولان در بازار سرمایه انجام شده، پیش‌بینی پذیری بازار سرمایه در حال از دست رفتن است.

عباسیان در ادامه اظهار داشت: علی‌رغم گفته‌های آقای رئیسی قبل از انتخابات در سازمان بورس که در آن تاریخ گفته شده بود برنامه‌هایی برای بازار بورس دارند، اما در تدوین برنامه هفتم توسعه که برنامه ای ۵ ساله برای کشور است نشان دادند هیچ برنامه‌ای ندارند.

وی با بیان اینکه در این برنامه فقط یک مرتبه از بازار سرمایه نام‌ برده شده است، افزود: در این برنامه فقط یک مرتبه از بازار سرمایه نام برده شده است که آن هم با دید تأمین مالی برنامه هفتم توسعه بوده است و به بورس به دید قلک و تامین مالی نگاه می‌شود. امیدواریم در اصلاح برنامه هفتم توسعه بند هایی اصلاح شود و بازار سرمایه به آن اضافه شود. این ادعا را وزیر اقتصاد قبل از انتخاب شدن نیز مطرح کرده بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داذ: بازار سرمایه در حال سپری کردن تاریک‌ترین و تلخ‌ترین روزهای خود است و شاهد آب شدن سرمایه سهام‌داران هستیم. با این‌حال به تحلیل بازار سرمایه می‌پردازیم و امیدواریم پیش‌بینی ما درست از آب در بیاید.

وی در تحلیل خود از بازار سرمایه گفت: ما در شاخص کل چند روز منفی را داشتیم و فیبوناچی کوتاه‌مدت و میان‌مدت در ناحیه‌های ۵۰ درصد و ۲۳ درصد درگیر است که متاسفانه این ناحیه شکسته شده اما هنوز این شکست تأیید نشده است.

این کارشناس بازار سرمایه به تشریح وضعیت تکنیکالی بازار پرداخت و عنوان کرد: ناحیه بسیار مهمی که رو به بالا شکسته شده و به‌نظرم در حال پولبک است، ناحیه ۲ میلیون ۲۱۴ هزار واحد بوده که در کوتاه‌مدت سقف تاریخی است. بعد از پولبک می‌توانیم یک گام صعودی داشته باشیم.

وی در انتها با بیان اینکه در چند وقت گذشته بورس صعود قابل توجهی نداشته است و انتظار صعود قابل ملاحظه را داریم، گفت: از دید بنیادی با توجه به متغیر های اقتصادی و کلان، از جمله افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت جهانی نفت و افزایش سودآوری شرکت‌ها انتظار داریم بازار سرمایه رشدی را به خود ببیند.

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + هفت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان