درباره شهر بورس

ایده تاسیس «شهر بورس» برای اولین بار در نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا به ذهن‌مان رسید؛ در آن روزهای سراسر ترس و وحشت. راستش را بخواهید اصلاً قرار نبود یک رسانه تخصصی باشیم یا حتی تا اینقدر جدی کار کنیم، اما خودمان هم نفهمیدیم که چه شد که کار به اینجا رسید.

از یک فروردین 1399 به صورت آزمایشی، بدون اینکه احدی از تولد شهر بورس آگاه باشد در یک جمع دو، سه نفری؛ خودمان کار را آغاز کردیم و سوم تیرماه همان سال، همزمان با ولادت حضرت معصومه (ص) در یک دفترِ کار حدوداً 40 متری که یک اتاق بیشتر نداشت، از شهر بورس رونمایی کردیم.

بعدها مجوز شماره 87147 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام «پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس» خورد و کم‌کم کارمان را گسترش دادیم؛ شهر بورسی که حالا می‌بینید کمی قد کشیده، به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی تیمی یک‌دست، متعهد و مسئولیت‌پذیر است که تلاش می‌کنند به سوگندی که خداوند متعال در قرآن کریم به «قلم» یاد کرده، پایبند بمانند.

ما وابسته به هیچ ارگان سیاسی اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا، میانه‌رو و غیر ذلک نیستیم و علاقه‌ای هم به این ماجراها نداریم. تنها تلاش ما به عنوان چیزی که از ابتدا به دنبال آن بودیم، برداشتن قدمی هرچند کوچک برای بازار سرمایه و سهامدارانی است که همیشه مظلوم‌ترین قشر سرمایه‌گذاران بودند.

هیچ‌کدام از اعضای شهر بورس و نزدیکان‌شان در هیچ‌یک از دولت‌ها، نهادها حزب‌ها و ارگان‌های سیاسی و حتی اقتصادی هیچ فعالیتی ندارند و به همین خاطر است که ما از نوشتن حقایق و واقعیت‌های اقتصادی جامعه ابایی نداریم و خالصانه برای بهبود اقتصاد مملکت قلم می‌‎زنیم؛ چراکه همواره معتقدیم آینده این سرزمین را آنهایی خواهند ساخت که به مردم خود وفادار بوده و پشت نکردند.

“شهر بورس ” از صنایع ایران می‌نویسد از ظرفیت‌هایی که دارد و از آنچه می‌تواند باشد. در این وادی دست شهر بورسی‌ها را بگیرید؛ چراکه برای تعالی نیاز به دیدگاه‌ها و اندیشه‌های ناب شما داریم؛ نیازی که از سر تعهد است.

ما به خوب، خوب و به بد، بد می‌گوییم؛ بدون اینکه ذهنیتی نسبت به فرد یا موضوع داشته باشیم همواره بر حفظ منافع جمعی سخن می‌گوییم.

پیشاپیش از اینکه گاهی اوقات مجبور به اختصاص بخشی از مطالب به محتوای تبلیغاتی هستیم از شما پوزش می‌خواهیم. در این وضعیت معیشتی که همه اقشار مردم آن را با پوست، گوشت و استخوان لمس می‌کنند طبیعی است که ما هم به عنوان یک رسانه کاملاً خصوصی برای بقا، «آگهی‌ها و قراردادهای خبری» را تنها منبع درآمد خودمان قرار بدهیم.

در غیر این صورت، برای جلوگیری از بیکاری اعضای تحریریه‌مان مجبور به وابسته بودن به نهادهای مختلف خواهیم بود که به هیچ‌عنوان انتخاب ما نیست و استقلال‌مان را از دست خواهیم داد اما ما معتقدیم رسانه‌ها باید در فضایی آزاد به نقد منصفانه بپردازند.

البته این رسانه با حفظ نگاه ویژه خود به مسائل کلان اقتصادی ضمن پرهیز از درگیری‌های کم‌فایده رسانه‌ای، آماده است تا با درج تحلیل‌ها و مقالات صاحب‌نظران و فرهیختگان، محمل مناسبی برای تضارب آرا و اندیشه‌ها و ارائه آن به عموم مردم فراهم آورد.

پرهیز از انتشار اخبار غیرواقعی، دوری از درشت‌نمایی‌های مغرضانه، اجتناب از توهین و تهمت، ذکر منابع خبری (در صورت نقل یا ترجمه) و درج جوابیه‌ها نیز از جمله این موارد است.

در صورتی که به دنبال تماس با شهر بورس هستید، می‌تواند به این صفحه مراجعه کنید. ایمیل [email protected] نیز آماده دریافت نظرات و انتقادات شماست.

تمامی نظراتی که از طریق صفحات داخلی مطالب (پایین هر صفحه) فرستاده می‌شوند و نیز مطالبی که از طریق صفحه تماس با ما ارسال شوند، با دقت مطالعه شده، احتمالاً منتشر و در صورت لزوم با فرستنده تماس گرفته خواهد شد.

همکاران شهر بورس پیشاپیش از راهنمایی‌ها و نقدهای مخاطبان و به‌خصوص همکاران گرامی در جهت رفع نقایص فنی و محتوایی و ارتقای کیفی این آژانس خبری، تحلیلی استقبال می‌کنند.

 امیر ملک زاده – سردبیر

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.