شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر : 51018

یک فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

افق روشن بازار سرمایه در اقتصاد ایران

افق روشن بازار سرمایه در اقتصاد ایران
شاهین چراغی، فعال بازار سرمایه با بیان اینکه «در اقتصاد ایران افق روشنی برای بازار سرمایه پیش‌بینی می‌شود»، گفت: با توجه به قیمت‌های جهانی، بورس امسال وضعیت خوبی دارد.

شاهین چراغی در گفت‌وگو با شهر بورس، به بیان افق روشن بازار سرمایه در اقتصاد ایران پرداخت و اظهار داشت: قوانین و مقرراتی مانند دامنه نوسان و حجم مبنا که پیش از این محدودیت‌هایی برای بازار ایجاد کرده بود، با توجه به شرایط بازار توسط سازمان بورس در حال اصلاح است که این اقدامات، بورس را به سمت بازاری کارا پیش خواهد برد.

وی افزود: در دو سال گذشته، مردم در بازار سرمایه متحمل ضررهایی شده‌اند، با توجه به قیمت‌های جهانی، بورس امسال وضعیت خوبی دارد. امیدوارم مردم بتوانند از برکات بازار سرمایه استفاده کنند. به همین جهت و در حالت کلی، من سال خوبی را برای بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنم.

این فعال بازار سرمایه در مورد تأثیرات مصوبات دولت بر بورس، عنوان کرد: با توجه به قیمت نفت، سال خوبی از بابت فروش نفت پیش روی دولت است. در این راستا به نظر می‌رسد که مصوباتی مانند عوارض صادراتی تعدیل شوند.

شاهین چراغی در پاسخ به این سؤال که «سهام عدالت چه زمانی قابل معامله خواهد بود؟»، گفت: شورای عالی بورس در این خصوص با درایت کامل عمل خواهد کرد و شرایطی را ایجاد می‌کند که در زمان مناسب، امکان فروش سهام عدالت فراهم شود. شرکت‌های سهام عدالت امسال سودهای بسیار خوبی ساخته‌اند.


بیشتر بخوانید:مریم محبی: وضعیت بورس مطلوب است


وی ادامه داد: متأسفانه در دولت قبل، آقای رئیس جمهور یک مقدار در آزادسازی سهام عدالت تعجیل کرد و اصرار داشت که بدون فراهم بودن زیرساخت‌ها امکان معامله این سهام فراهم شود که تأثیرات این تصمیم را در بازار و سرمایه سهامداران دیدیم. ان‌شاءالله شورای عالی بورس با درایت کامل نسبت به صیانت از سهامداران اقدام خواهد کرد.

این فعال بازار سرمایه یادآور شد: درمجموع امسال برای بورس سال خوبی است که بازار از تلاطم خود در دو سال گذشته خارج شده و روندی منطقی را طی می‌کند. صورت‌های مالی شرکت‌ها در حال انتشار است که سودسازی های خوبی انجام داده‌اند. با این حال، مردم نباید تمام سرمایه خود را وارد بورس کنند. در این بازار، باید سرمایه‌ای به کار گرفته شود که بین چهار تا پنج سال آینده نیاز به آن ندارند.

شاهین چراغی در پایان گفت: در کلیت اقتصاد، نرخ رشد افزایش یافته و تورم کاهش پیدا خواهد کرد. اگر بانک مرکزی هم بتواند برنامه‌های خود را پیاده کند، از سرعت رشد نقدینگی هم کاسته می‌شود.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − ده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان