صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
کد خبر : 126383

پیش‌بینی قیمت دلار ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت دلار ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت دلار در هفته اول اردیبهشت با بازدهی منفی بسته شد. این اسکناس در بیشتر روزهای یک هفته اخیر کاهشی بود و در نهایت بیش از دو هزار تومان افت قیمت داشت.

به گزارش شهر بورس،قیمت دلار در هفته اول اردیبهشت متاثر از کاهش ریسک‌های سیستماتیک و آرامش سیاسی با بازدهی منفی و کاهش ۲۴۵۰ تومانی بسته شد. اسکناس دلار در حالی افزایش‌های شارپی فروردین را پشت‌ سر گذاشته که در کریدور ششم جا خوش کرده و منطقه قیمتی دلار محدوده مذکور است که قیمت در آن تثبیت شده است.

تحلیلگران بازارهای مالی به تحرکات قیمت تتر اشاره می‌کنند و می‌گویند، تتر نتوانست بالای ۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود و می‌تواند در شرایط بسیار مساعد سیاسی تا منطقه ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان تحرکات کاهشی داشته باشد و در شرایط خوش‌بینانه برای تتر می‌توان محدوده ۶۲ هزار و ۳۰۰ تومانی را در نظر گرفت.

برخی کارشناسان اقتصادی با اشاره به جو مثبت بازار و سرکوب قیمت دلار از سوی سیاست‌گذار، بر اساس تجربه سال‌های گذشته می‌گویند: هر گاه قیمت دلار به سقف رسید تا ۳۰ درصد افت و اصلاح قیمتی پیدا خواهد کرد. آنها معتقدند قیمت دلار اکنون در روند اصلاح قرار دارد و طی هفته‌های آینده با افت پلکانی به پله‌های پایینی کریدور ششم برمی‌گردد؛ اما در نهایت این کاهش‌ها منجر به برگشت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی نمی‌شود.

قیمت درهم روز پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، کاهش ۱۴۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۱۲۰ تومان بسته شد. تتر با کاهش ۳۰۰ تومانی با رقم ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۳۰۰ تومانی روی رقم ۷۹ هزار و ۳۵۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز پنجشنبه با ۵۰۰ تومان کاهش در کف کانال ۶۸ هزار تومانی بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در آخرین روز معاملاتی هفته برخلاف روزهای گذشته تغییر قیمت نداشت. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان عرضه شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان