صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر : 126358

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته دوم اردیبهشت 1403 چه خواهد شد؟ + پاسخ کارشناسان

بورس هفته دوم اردیبهشت 1403 چه خواهد شد؟ + پاسخ کارشناسان
بازار سرمایه در سال جدید روزهای متعادل و نسبتاً مثبتی را سپری می‌کند؛ آیا سبزی‌ بازار در هفته آینده بیشتر خواهد شد؟ هفت کارشناس بازار سرمایه به پیش بینی بورس در هفته آینده پرداختند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته گذشته شروع خوبی داشت، اما در ادامه نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند. بورس هفته دوم اردیبهشت 1403 چه خواهد شد؟

شهر بورس به سراغ 7 کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در هفته دوم اردیبهشت 1403 پیگیر شده است.

محمدرضا اعلمی، حسین تقی نژاد، محمد حشمتی، سجاد دولت دوست، نوید رجایی، علی عباسیان و مجید عبدالحمیدی؛ هفت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه «بورس هفته دوم اردیبهشت 1403 چه می شود؟»، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

محمدرضا اعلمی:

روند کلی بازار مثبت و به سمت سقف تاریخی است. در اینجای بازار دلیلی برای ریزش وجود ندارد.

دلیلی برای ریزش وجود ندارد

از آنجایی که شاهد گپ معاملاتی هستیم، این روند زمانی تایید می‌شود که شاهد افزایش شاخص کل به همراه افزایش معاملات در روز شنبه یا یکشنبه باشیم. مگر اینکه ریسک سیستماتیک جدیدی به بازار تحمیل شود .

حسین تقی نژاد:

بازار در هفته پیش‌رو با توجه به نزدیک شدن به محدوده مقاومت 2 میلیون و 350 هزار واحدی در شاخص کل، در وضعیت تصمیم گیری قرار دارد.

بازار در آستانه رسیدن به مقاومت

گزارشات بنیادی شرکت‌ها نشان می‌دهد که علی‌رغم اینکه سهم‌های ارزنده در بازار پیدا می‌شود اما عموم سهم‌ها به قیمت معامله می‌شوند و رشد شارپ را نرخ‌های فعلی متصور نیستیم. افزایش رقابت در معاملات بورس کالای سیمان می‌تواند به جذابیت این صنعت در هفته‌های آینده بیافزاید.

محمد حشمتی:

قانون مالیات بر عایدی سرمایه در بازارهای طلا و مسکن و خودرو، یک اتفاق مثبت برای بازار سرمایه محسوب می‌شود ولی دخالت‌های دولت در بازار سرمایه آنقدر زیاد است که باعث می‌شود آن اتفاق مثبت، به اندازه کافی برجسته نباشد تا بتواند نقدینگی را از بازارهای موازی جذب و به سمت بازار سرمایه هدایت کند.

کاهش اختلاف دلار نیمایی با دلار آزاد بهترین اتفاق برای بازار سرمایه

در شرایط فعلی مهم‌ترین اتفاقی که می‌تواند باعث جبران عقب ماندگی بازار سرمایه شود، کاهش دخالت دستوری دولت در نرخ گذاری دلار نیما است. به طوری که کاهش اختلاف دلار نیمایی با دلار آزاد بهترین اتفاق هم برای بازار سرمایه و هم برای اقتصاد کشور هست چرا که افزایش دلار نیما، همزمان انگیزه صادرکنندگان برای عرضه ارز را زیاد می‌کند و نرخ دلار آزاد را هم کاهش می‌دهد.

در مجموع فعلا زمزمه های افزایش دلار نیمایی باعث خواهد شد بازار در هفته آینده متعادل رو به مثبت باشد

سجاد دولت دوست:

به نظر می‎‌رسد با کاهش تنش‌های منطقه‌ای شاهد رشد آرام بازار باشیم. افزایش نرخ دلار نیمایی، تغییر فرمول نرخ خوراک پالایشگاه‌ها و واگذاری شرکت‌های خودروسازی از سوی دولت می‌تواند آهنگ رشد را افزایش دهد.

نوید رجایی:

در حال حاضر تنش ها به پایین ترین حد رسیده و چشم انداز صنایع روشن است. گروه خودرویی به عنوان یکی از لیدرها مقاومت خود را پشت سر گذشته و افزایش نرخ برخی محصولات نیز تصویب شده است.

بازار خوبی خواهیم داشت

سودسازی بسیاری از صنایع مانند فلزات، پتروشیمی و پالایشی‎ها خوب خواهد بود. اگر تنش جدیدی در سطح منطقه نداشته باشیم، بازار خوبی خواهیم داشت و خودرویی‌ها در کنار گروه بانکی می‌توانند گروه پیشتاز باشند.

علی عباسیان:

با توجه به افزایش نرخ ارز و افزایش سودآوری صنایع دلاری با توجه به اهرم ارزی ایجاد شده و افزایش فروش نفت و افزایش سودآوری صنعت پالایشی انتظار رشد بازار را داشتیم که افزایش ریسک‌های سیاسی مانع از این امر شده بود که باتوجه به کاهش این ریسک در هفته اخیر انتظار رشد بازار سرمایه را در هفته آتی داریم.

انتظار رشد بازار در هفته آتی

از طرفی حمایت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی که به حساب صندوق تثبیت بازار واریز شد نیز کمی از نگرانی های سهامداران از افت شاخص کاست و سهامداران را ترغیب به خرید کرد.

مجید عبدالحمیدی:

به نظر می‌رسد که بازار سهام توانسته است پس از ناآرامی و تنش‌های رخ داده در منطقه، کمی وضعیت خود را به تعادل برساند و برخلاف انتظار بازار سهام این بار با ثبات در دلار حرکت مثبت  خود را  شروع خواهد کرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان