تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر : 127852

مجید کیانی در گفت‌وگو با شهر بورس تشریح کرد؛

چرا «ارس» برترین منطقه آزاد کشور شد؟

چرا «ارس» برترین منطقه آزاد کشور شد؟
مدیرعامل منطقه آزاد ارس ضمن تشریح گزارش عملکرد این منطقه در سال 1402، به دلایل انتخاب منطقه آزاد ارس به عنوان برترین منطقه آزاد کشور توسط شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی اشاره کرد.

مجید کیانی مدیرعامل منطقه آزاد ارس در گفت‌وگو با شهر بورس با بیان اینکه سال 1402 برای منطقه آزاد ارس سال پرباری بوده است، اظهار داشت: در ارزیابی که توسط دبیرخانه شورای عالی انجام شد و رسانه‌ای هم شد، منطقه آزاد ارس در بین مناطق آزاد ایران در مجموع حوزه‌های مختلف که اهم آن اقتصادی بود، به عنوان منطقه برتر انتخاب شد و همین هفته گذشته در مشهد به دست وزیر محترم کشور و دبیر محترم شورای عالی و وزیر محترم اقتصاد، از منطقه ارس تقدیر به عمل آمد.

وی توسعه تقاضای سرمایه‌گذاری را از دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد ارس برشمرد و افزود: با رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران و رفع و رجوع مشکلات ایشان، شاهد توسعه تقاضای سرمایه گذاری بودیم. به گونه‌ای که سال گذشته بیش از ۱۰۲ همت تقاضای سرمایه گذاری در ارس ثبت شد.

کیانی با اعلام اینکه تراز صادراتی منطقه آزاد ارس مثبت بوده است، ادامه داد: در حوزه صادرات قطعی داخل منطقه، ما پیشتاز مناطق آزاد بودیم و به‌علاوه اینکه تولیدات کشاورزی مخصوصاً در حوزه گلخانه سال گذشته حدود ۷ درصد رشد داشت و در حوزه صنعت هم قریب به این عدد و حتی بیشتر در این منطقه شاهد رشد بوده‌ایم.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه، بیان کرد: با توجه به تکمیل زیرساخت‌ها و اقداماتی که از طرف سازمان انجام شده و همین‌طور سرمایه‌گذاران خصوصی ما شاهد رشد خوبی در ورود گردشگر به منطقه بودیم.

وی در ادامه با اشاره به تردد ۳ میلیون خودروی غیر بومی غیر تکراری در طول سال گذشته، ادامه داد: در سال گذشته قریب به ۱۲ میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی از منطقه دیدن کردند.


بیشتر بخوانید: ارس، منطقه آزاد برتر ایران در سال ۱۴۰۲


کیانی با بیان اینکه در ایام ماه نوروز در قالب ستاد گردشگری نوروزی که از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ بود ما شاهد رشد خوبی در گردشگرهای منطقه بودیم، عنوان کرد: با وجود اینکه امسال ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف بود، نسبت به سال گذشته از ۳۸۰ هزار خودرو رسیده بودیم به 416 هزار خودرو و قطعا این آمار افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس در ادامه با اعلام اینکه بسته‌های سرمایه‌گذاری خوبی تعریف شده است، افزود: در نمایشگاه اکسپو امسال ارس بزرگترین بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی و در حوزه گردشگری است. همچنین ما در منطقه به بحث‌های توریستی و گردشگری اعتقاد ویژه‌ای داریم و معتقدیم ارس ظرفیت مکمل بودن برای کیش را دارد زیرا فصل گردشگری این دو نیز همپوشانی ندارند.

وی یادآور شد: تابستان فصل گردشگری کیش به حساب نمی‌آید و ارس می‌تواند نقش آفرینی مثبتی در جذب گردشگر داشته باشد. آمار و استقبال مردم از گردشگری در ارس هم این را تصدیق می‌کند و فقط کافی است ما در این زمینه سرمایه گذاری کنیم و لذا من از طریق رسانه شما به سرمایه‌گذاران پیشنهاد داده و از ایشان دعوت می‌کنم تا در حوزه‌های مجموعه تفریحی گردشگری و هتل، سرمایه‌گذاری کنند. چرا که ارس همچنان بکر است و ظرفیت توسعه آن بسیار بالاست.

کیانی با اشاره به این موضوع که گردشگران با وجود مناظر طبیعی و زیبای رود ارس در بازدید از منطقه توجه‌شان به آن جلب نمی‌شد، ادامه داد: امسال با اقداماتی که انجام شد پیاده راه ارس به طول یک و نیم کیلومتر افتتاح شد و گردشگران توانستند در ساحل زیبای ارس بدون هیچ‌گونه ملاحظات نگران‌کننده امنیتی قدم بزنند و بنا داریم با تعامل با مرزبانی این عدد را در سال 1403 به ۵ کیلومتر برسانیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس در انتها به کلنگ زنی جزیره گردشگری با حضور آقای دکتر عبدالملکی اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ بخش مهمی از این جزیره گردشگری که یک ایده جدید و زیبا در ارس بود، به منصه ظهور برسد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 10 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان