شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر : 50983

صعود آرام بازار ادامه دارد

مریم محبی: وضعیت بورس مطلوب است

مریم محبی: وضعیت بورس مطلوب است
مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه وضعیت این روزهای بورس را مطلوب دانسته و گفت: انتظار می‌رود بورس به صعود آرام خود ادامه دهد.

مریم محبی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: وضعیت بازار در حال حاضر وضعیت مطلوبی بوده و گزارش عملکرد یک ساله شرکت‌ها‌ بر روی سامانه کدال درج شده‌اند. در چنین شرایطی، احتمال جابه‌جایی بین سهام به‌خاطر گزارش‌های شرکت‌ها وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر قدیمی‌های بورس یا به اصطلاح حرفه‌ای ترها بر اساس گزارش‌های منتشر شده سهام خود را انتخاب می‌کنند و به همین خاطر سهم هایی که گزارش عملکرد خوبی نداشته باشند با فشار فروش نسبی مواجه خواهد بود که امری طبیعی است. در مقابل به سهام خوش بنیادتر توجه بیشتری وجود دارد که این هم به‌خاطر فصل مجامع است. در این مقطع افزایش استقبال سهامداران از سهم‌هایی با بنیاد بهتر که انتظار تقسیم سود بیشتری از آنها می‌رود دور از ذهن نیست.


بیشتر بخوانید:نرخ تورم فروردین 1401 اعلام شد


این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که «آیا به سهامدا آن شرکت در مجامع را توصیه می‌کنید یا خیر؟»، گفت: هر فردی نسبت به برداشت، تحلیل و استراتژی خود در این مورد تصمیم می‌گیرد. یک سری از افراد دی پی اس محور هستند و با سهم به مجمع می‌روند. آنها به این فکر نمیکنند که بعداً از قیمت سهم کاسته می‌شود و مردم باید این مورد را در نظر بگیرند.

مریم محبی ادامه داد: سری دوم با سهم به مجمع می روند و منتظر بازگشت مجدد قیمت نماد به قبل از مجمع می‌مانند. یک استراتژی دیگر هم این است که با توجه به فشار فروش موجود بعد از مجمع، افراد بتوانند در قیمت‌های بهتر سهم‌های بهتری خریداری کنند.

وی درمورد وضعیت بورس در یکی، دو ماه آینده، عنوان کرد: انتظار ریزش آن‌چنانی از بازار وجود ندارد و همچنان انتظار می‌رود بورس به صعود آرام خود ادامه دهد. از طرفی دیگر، نمی‌توان از بازار سرمایه انتظار رشدهای شارپی داشته باشیم. ممکن است در این صعود، نوساناتی در بازار ایجاد شود.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

پراپ تریدینگ

کمان