شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
کد خبر : 90655

علی محمودیان پاسخ می‌دهد؛

کسب سود در بازار منفی؛ رویا یا حقیقت؟

کسب سود در بازار منفی؛ رویا یا حقیقت؟
کسب سود در بازار منفی برای بسیاری از سهامداران شبیه به یک رویاست اما با چه راهکارهایی می‌توان در روزهای منفی به این رویا رنگ واقعیت داد؟

علی محمودیان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره نحوه کسب سود در بازار منفی، اظهار داشت: استراتژی‌های زیادی در بازار وجود دارد. یکی از مهم ترین آنها، این است که وقتی روی چهار شاخص کل عدد آر اس آی از محدوده ۷۰ به سمت پایین می‌آید شما باید از بیشتر سهام‌تان، به جز سهم‌های بازیگرمحور خارج شوید.

وی افزود: وقتی این عدد به زیر ۳۰ رسید و از آن به سمت بالا برگشت، دوباره وارد سهم شوید که این یکی از استراتژی‌هاست. با تابلوخوانی و فیلترنویسی می‌توان سهم‌های زیادی پیدا کرد که نوسانات مثبت در بازار بدهند. حتی سهم‌هایی را می‌توان خرید که بازیگر دارد و در این بازار رشد هم می‌کند.


بیشتر بخوانید: نشانه های تغییر روند بورس


این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه عدد آر اس آی از ۱۷ اردیبهشت به زیر ۷۰ رسید، گفت: ۲۷ تیر بود که این عدد به بالای ۳۰ رسید که می‌شد با فروش و خرید در این بازه‌ها سود خوبی تجربه کرد. هدف این است که این نگاه به سهامداران تزریق شود که ما حق منفعل بودن نداریم و وقتی بازار پایین می‌آید ما ضرر کنیم و موقع رشد، سود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قبول دارم عده‌ای به وسیله رانت و اخبار سود می‌کنند اما افرادی هم هستند که بدون رانت و اطلاعات و با تمرکز روی بازار کسب سود می‌کنند.

علی محمودیان کارشناس بازار سرمایه

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 7 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان