صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
کد خبر : 90572

فرهاد محنایی در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

نشانه های تغییر روند بورس

نشانه های تغییر روند بورس
علی رغم افت بازار در هفته های اخیر، وضعیت بورس اندکی بهبود پیدا کرده است. حالا کارشناسان می‌گویند نشانه های تغییر روند بورس دیده می‌شود.

فرهاد محنایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره نشانه های تغییر روند بورس اظهار داشت: بعد از رشدی که ما از نیمه دوم سال قبل تا 17 اردیبهش در بازار داشتیم و شاخص از سقف تاریخی خود عبور کرد با اخبار نرخ خوراک اصلاح بازار شروع شد.

وی ادامه داد: شاخص کل از آن زمان با افت 27 درصدی مواجه شد که البته سهم‌ها افت بیشتری نسبت به شاخص کل داشتند. بعد از این اصلاح اخباری مانند منطقی شدن نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، برگشت عوارض صادراتی از محدوده دو درصد به نیم درصد برای فولادی‌ها و ارتباطات سیاست خارجی و … می‌تواند زمینه‌ساز ثبات برای بازار سرمایه باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بعد از اصلاحی که تا شاخص یک میلیون و 900 هزار واحد شاهد بودیم در چند روز اخیر شاهد رشد بازار بودیم که امروز شاخص تا دو میلیون و 100 هزار واحد هم دیده شد که سقف قبلی را شکست.


بیشتر بخوانید: برگزاری مزایده توسط شرکت فرابورسی برای بار سوم


وی ادامه داد: از دیدگاه تکنیکالی نشانه های تغییر روند بورس می‌بینیم و از سمت دیگر برای تایید تغییر روند شاهد حضور پول‌های جدید در بازار هستیم. از طرف دیگر خروج پول‌های حقیقی که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته دیده می‌شد بسیار کمتر شد که در مجموع آلارم تغییر را می‌بینیم.

محنایی با اشاره به نرخ دلار تا محدوده 48 هزار تومان گفت: گزارش‌هایی که از شرکت‌های بورسی طی ماه گذشته آمد، بسیار خوب بودند. با توجه به رشد چند روز اخیر بازار برخی فروش‌ها طبیعی است اما با در نظر گرفتن کف حد ضررها بازار رشد خوبی در میان مدت می‌تواند داشته باشد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + دوازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان