صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
کد خبر : 126560

چشم‌انداز قیمت ملک افزایشی است؟

چشم‌انداز قیمت ملک افزایشی است؟
واحدهایی که در بهمن و اسفندماه حدود 6 میلیون تومان اجاره ماهانه‌شان بوده، اکنون اجاره‌شان به هفت میلیون تومان رسیده است.»

به گزارش شهر بورس، نیمه اردیبهشت نزدیک است و طبق روال هر سال، مستاجران نیز کوله‌بار خود را برای جابه‌جایی‌ها در فصل اجاره آماده می‌کنند.

همسو با رشد چشمگیر تورم طی سال‌های اخیر در شهر تهران، پردیس یکی از مقاصدی است که مستاجران و خریداران مسکن برای سکونت برمی‌گزینند؛ متقاضیانی که قدرت اقتصادی‌شان افت زیادی پیدا کرده و حالا دیگر توانی برای پیدا کردن خانه‌ای با معیارهای مد نظر خود ندارند.

اما بازار خرید و فروش و اجاره در شهر پردیس، با توجه به نزدیکی فصل اجاره، در چه شرایطی به سر می‌برد؟

بررسی‌های میدانی تجارت‌نیوز از بازار اجاره شهر جدید پردیس بیانگر آن است که جابه‌جایی‌ها تا اندازه‌ای به جریان افتاده است. یکی از مشاوران املاک فعال در شهر پردیس می‌گوید: «برخی فایل‌های خوش‌قیمت که در اپلیکیشن‌ها می‌گذاریم، تا شب اجاره می‌رود. جابه‌جایی‌ها کم‌کم دارد آغاز می‌شود.»

صاحب بنگاه املاک دیگری دراین‌باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: «مردم در این بازه زمانی یا به دنبال خانه جدید می‌گردند یا قیمت می‌پرسند تا بازار را بسنجند.»

مشاوران املاک همچنین می‌گویند در بین جست‌وجوگران کسانی هستند که تاکنون در تهران زندگی کرده‌اند و حالا به‌ دلیل افزایش اجاره‌ها در حال برآورد قیمت‌ها در پردیس و شهرهای اطراف هستند تا در صورت امکان به اطراف پایتخت نقل مکان کنند.

مشاوران املاک فعال در شهر جدید پردیس علاوه بر این می‌گویند قیمت‌ها با توجه به روندی که تاکنون پیموده‌اند، افق دیدی افزایشی دارند.

یکی از این مشاوران می‌گوید: «قیمت اجاره در پردیس نسبت به قبل از سال نو روندی افزایش داشته است. برای مثال واحدهایی که در بهمن و اسفندماه حدود 6 میلیون تومان اجاره ماهانه‌شان بوده، اکنون اجاره‌شان به هفت میلیون تومان رسیده است.»

مشاور املاک دیگری این افزایش قیمت را تایید می‌کند و ادامه می‌دهد: «با آنچه از ابتدای سال اتفاق افتاده و همچنین هیجانات ناشی از افزایش قیمت دلار در چند ماه گذشته، بعید نیست امسال هم مردم تورم بالایی را در بازار اجاره تجربه کنند.»

کارشناسان معتقدند با توجه به چشم‌انداز تورم و قیمت دلار در کشور و همچنین وضعیت نابسامان بازار مسکن، امسال هم سال سختی برای مستاجران است و این قشر باید منتظر افزایش قیمت جدیدی باشند؛ افزایش قیمتی که سویه‌هایی از آن هم‌اکنون نیز خود را نشان داده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان