صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر : 97901

بهار عابد کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس؛

ضرورت حمایت از ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه

ضرورت حمایت از ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه
بهار عابد کارشناس بازار سرمایه گفت: بسیاری از شرکت‌ها با ابزارهای تامین مالی آشنایی ندارند به طور مثال تامین مالی از طریق صندوق املاک و مستغلات مزیت‌‌های خوبی مثل نقدشوندگی املاک یا معافیت‌های مالیاتی قابل توجهی دارد.

بهار عابد کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت این روزهای بازار اظهار داشت: این روزها خیل عظیمی از تحلیل‌ها به سمت تحلیل شرکت‌های بورسی رفته است اما باید توجه کنیم خیل عظیمی از شرکت‌های بورسی هستند که پتانسیل شدید سودآوری دارند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها می‌توانند با ابزارهای تامین مالی به صورت قابل توجهی سود محقق کنند و هنوز این شرکت‌ها وارد بورس نشده‌اند و به همین دلیل عمق بازار سرمایه کم و با نوسانات کوچک دستخوش تغییرات بزرگ می‌شوند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه آشنا کردن صنایع مختلف با ابزارهای تامین مالی یکی از وظایفی است که کارشناسان بازار سرمایه برعهده دارند، گفت: بسیاری از شرکت‌ها با ابزارهای تامین مالی آشنایی ندارند به طور مثال تامین مالی از طریق صندوق املاک و مستغلات مزیت‌‌های خوبی مثل نقدشوندگی املاک یا معافیت‌های مالیاتی قابل توجهی دارد که شرکت‌هایی که در حوزه مسکن یا غیربورسی فعالیت دارند، در جریان مزایای این صندوق‌ها نیستند.


بیشتر بخوانید: املاک سازمان خصوصی‌سازی آماده عرضه در بورس کالا


وی ادامه داد: البته نرخ بالای تامین مالی از طریق ابزارهای بدهی یا سخت بودن شرایط عرضه اولیه باعث شده تا شرکت‌ها تمایلی برای ورود به بازار سرمایه نداشته باشند. در حال حاضر ۹۰ درصد تامین مالی شرکت‌ها از طریق سیستم‌های بانکی و بازار پول اتفاق می‌افتد در حالیکه در بازارهای خارج از کشور به صورت ۵۰-۵۰ است.

عابد خاطرنشان کرد: به عنوان عضو کوچکی از بازار سرمایه درخواست دارم که از تامین مالی و ابزارهای تامین مالی بیشتر حمایت شود، یک سوم ارزش افزوده‌ای که در اقتصاد ایران ایجاد می‌شود از طریق محل تولیدات این شرکت‌هاست و به دلیل ماهیت در معرض ریسک بیشتری قرار دارند. طی سالهای اخیر به دلیل عدم تامین سرمایه در گردش بسیاری از این بنگاه‌ها رو به ورشکستگی رفته‌اند که به نظرم با اصلاح برخی رویه‌های اجرایی به صورت موثرتر تامین مالی شوند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − شانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان