صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۹:۰۴
کد خبر : 46633
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شاخص کل بورس در دو راهی صعود و نزول بسته هستند

سردبیر شهر بورس مطرح کرد:

شاخص کل بورس در دو راهی صعود و نزول

شاخص کل بورس در دو راهی صعود و نزول

سردبیر آژانس خبری تحلیلی شهر بورس گفت: دماسنج بازار سرمایه در حوالی ناحیه تکنیکالی حساس یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد قرار دارد که در صورت عدم حمایت در معاملات یکشنبه، شرایط برای بازار اندکی دشوار خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، امیر ملک زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری بیدار بورس، با بیان اینکه هفته گذشته با توجه به پالس‌های مثبت فرستاده شده به بورس، شاهد بهبود نسبی اوضاع بازار بودیم که شاخص کل روند صعودی داشت و ارزش معاملات نیز افزایش یافت، گفت: بسته ۱۰ بندی وزیر اقتصاد و وعده محسن رضایی برای رشد شاخص بورس بخشی از این اخبار مثبت بودند که امیدها را نسبت به آینده بورس در دل سهامداران زنده کرد. با این وجود، انتشار پیش‌نویس مربوط به قانون جدید بازار سرمایه بار دیگر نشان داد که سایه ریسک و ابهام همچنان بر سر بازار سرمایه سنگینی می‌کند.

وی افزود: تقارن افزایش عرضه‌ها در روز چهارشنبه با اخبار نه چندان خوب منتشر شده، باعث شد که در جریان معاملات روز شنبه، بورس روزی سراسر سرخ را پشت سر بگذارد.

سردبیر آژانس خبری تحلیلی شهر بورس تصریح کرد: شاخص کل همچنان پشت سد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد قرار دارد و افت بیش از ۱۸ هزار واحدی امروز، دماسنج بازار سرمایه را در حوالی ناحیه تکنیکالی حساس یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد قرار داد که در صورت عدم حمایت در معاملات یکشنبه، شرایط برای بازار اندکی دشوار خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات امروز یکشنبه قطعاً برای بازار بسیار مهم است. گروه پالایشی که در اواخر معاملات شنبه با افزایش نسبی تقاضا مواجه شده بود، به همراه گروه فلزات اساسی با لیدری فملی می‌توانند در معاملات یکشنبه نقش اساسی داشته باشند. همچنین تک سهم‌هایی از جمله خپارس که در یکی، دو روز معاملاتی اخیر با افزایش تقاضا مواجه شده، در معاملات یکشنبه فرصت خودنمایی دارند.

امیر ملک زاده ادامه داد: مسئله‌ای که باید از آن به عنوان نکته‌ای منفی برای بازار یاد کرد، کاهش ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته است. در شرایط کنونی، سهامداران بیش از هر زمان دیگری چشم به اخبار مختلف دارند و کوچک‌ترین خبر منفی باعث سرخ پوشی سهام می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر ریسک مذاکرات برجام نیز همچنان بر سر بازار سنگینی می‌کند و سهامداران در انتظار دریافت اخبار جدید از وین هستند.

سردبیر آژانس خبری تحلیلی شهر بورس در پایان عنوان کرد: در حالت کلی پیش‌بینی می‌شود که معاملات روز یکشنبه بازار سهام با خودنمایی فروشندگان آغاز شود و انتظار می‌رود در ادامه خریداران وارد عمل شده تا با توجه به قرار گرفتن شاخص کل در محدوده حمایتی، تقاضا در بازار سرمایه افزایش یابد و شاهد بازگشت بورس به مدار مثبت باشیم، اما در غیر این صورت همچنان شاهد افت قیمتی سهام خواهیم بود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان