صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
کد خبر : 99593

شهیر محمدنیا در گفت‌وگو با شهر بورس:

روند نزولی بازار سرمایه ضعیف شده است

روند نزولی بازار سرمایه ضعیف شده است
شهیر محمدنیا کارشناس بازار سرمایه گفت: انرژی روند نزولی کاملا ضعیف شده و کف یک میلیون و ۹۵۰ تا دو میلیون واحد یک کف معتبر تکنیکالی و بنیادی است.

شهیر محمدنیا کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: هفته سوم آبان ماه هم با تعادل منفی به پایان رسید، هفته‌ای که دو ابلاغیه از سوی دولت باعث شد بازارِ نسبتا منفی و کم‌حجمی را تجربه کنیم. بحث اول درباره نرخ گاز پتروشیمی‌ها بود که بعد از گذشت شش ماه، هفت هزار تومان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: این رقم از دو منظر به بازار انرژی منفی وارد می‌کند؛ لطمه اول به صورت‌های مالی شرکت‌های پتروشیمی و کاهش سودآوری آنهاست آن هم به صنعتی که از ارکان اصلی ارزآوری کشور است. لطمه دوم، لطمه به اعتماد سهامداران و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه است که این کاهش اعتماد همه را تحت تاثیر قرار داد و حتی رئیس قوه قضائیه هم به این مساله اشاره داشت.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این عدم اعتماد روی بازار سرمایه و اقتصاد تاثیر می‌گذارد، گفت: موضوع دوم جریمه بانک‌ها برای عدم پرداخت وام برای طرح مسکن ملی است که به گفته بسیاری تقاضایی برای این وام‌ها وجود ندارد اما دولت بانک‌ها را جریمه کرد و این سیگنال را به معامله‌گران داد که بازار سرمایه در مرکز توجه و اولویت دولت قرار ندارد.


بیشتر بخوانید: عرضه های بورس انرژی امروز 24 آبان 1402


وی ادامه داد: اگر در معاملات این هفته هم ریزبینانه نگاه کنیم، می‌بینیم که این دو خبر منفی اثر بزرگی روی بازار نداشت و تنها روی گروه‌های مورد نظر اثر منفی داشت. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که انرژی روند نزولی کاملا ضعیف شده و کف یک میلیون و ۹۵۰ تا دو میلیون واحد یک کف معتبر تکنیکالی و بنیادی است.

محمدنیا درباره ضررهای چند درصدی سهامداران در مدت اخیر توضیح داد: کسانیکه در اردیبهشت ماه نقد کرده‌اند در مقطع فعلی می‌توانند یک پرتفو خوب بچینند و با وزن ۶۰ درصدی سهام و مابقی طلا سبدشان را ببندند. برای کسانیکه در زیان هستند فرصت خوبی برای اصلاح پرتفو وجود دارد و در سهم‌های ارزنده با کف پایین میانگین کم کنند و اگر ارزنده نیستند، آن را فروخته و با سهم ارزنده جابجا کنند.

وی خاطرنشان کرد: سهم‌هایی که در این مدت بر اثر ریسک سیستماتیک ریزش بیشتر داشتند چون اصلاحشان ریشه بنیادی نداشته است، می‌توانند مورد توجه قرار بگیرند. شرکت‌هایی که خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارند را هم بررسی کرد و به صنایع دلاری وزن قابل قبولی داده شود چون در میان مدت شاهد افزایش قیمت دلار خواهیم بود.

شهیر با بیان اینکه بازار سرمایه از نظر بنیادی و تکنیکالی در نقطه مناسبی قرار دارد، ابراز داشت: برای هفته آینده با توجه به اینکه از نظر تکنیکالی شاخص کل درنزدیک مقاومت افقی قرار دارد و گارد نزولی مشاهده می‌شود، یک هفته متعادل منفی را پیش رو داریم اما در میان مدت انتظار شکست این مقاومت را داریم.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان