صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
کد خبر : 89843

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس پاسخ می‌دهد؛

روزهای خسته کننده بورس کی تمام می شود؟

روزهای خسته کننده بورس کی تمام می شود؟
بازار سرمایه این روزها سهامداران را کلافه کرده؛ سوالی که برای فعالان بازار به وجود آمده، این است که روزهای خسته کننده بورس کی تمام می شود؟

سلمان نصیرزاده کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس در پاسخ به این سوال که «روزهای خسته کننده بورس کی تمام می شود؟»، اظهار داشت: بازار امروز در محدوده یک میلیون و ۹۵۴ هزار واحد باقی ماند و بیش از سه هزار و ۴۰۰ واحد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: شرایط معاملاتی از نظر ارزش ریالی و دلاری معاملات روزانه در کمترین حالت خود قرار گرفته که نکته مهمی است.

نصیرزاده با بیان اینکه «ادامه خروج پول از بازار مشهود است»، گفت: کلیات روند بازار باب میل هیچکس نیست و بازار استحقاق این رفتار را ندارد. چیزی که پیش روی ماست، این است که شاخصی داریم که حمایت دو میلیون واحد را از دست داده و در کنار آن ارزش معاملات حداقلی خود در ماه‌های اخیر را تجربه می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار ابهاماتی را دارد که رفع نشده است، عنوان کرد: موضوع خوراک و نرخ سوخت مواردی بود که به ناحق به بازار به دلیل رفع برخی کاستی‌ها افزوده شد. بحث عوارض صادراتی را داریم که فعلا متوقف شده اما هنوز نمی‌توان آن را قطعی دانست.


بیشتر بخوانید: پذیرش 10 محصول جدید در بورس کالا


وی ادامه داد: بحث قیمت گذاری دستوری و خودرو را داریم که روی کلیات بازار می‌تواند اثرگذار باشد. طی چند هفته اخیر انتشار اوراق دولتی برای اولین بار در سال جدید به میزان ۳۵ هزار میلیارد تومان شروع شد که تا به امروز سه حراج را داشتیم که ۱۹ همت آن معامله شد و احتمالا تا پایان شهریور هم ادامه داشته باشد که همین باعث شده نرخ بهره ۳/۹ افزایش پیدا کند.

نصیرزاده با اشاره به ایستایی نرخ ارز گفت: نرخ ارز عامل محرک بازار است اما این روند ایستایی محرک مثبتی به بازار نداشته و به نظر می‌رسد باید منتظر داده‌های جدیدی باشیم. از طرف دیگر بحثی مانند کاهش دامنه نوسان مطرح شد که به نظرم در وضعیتی که بازار هم ترس و هم ناامیدی را تجربه کرده است، این مساله فشار مضاعفی به بازار وارد می‌کند.

روزهای خسته کننده بورس کی تمام می شود؟

وی ادامه داد: بیشتر تلاش‌ها باید برای رفع موانع و سرعتگیرهای بازار باشد چون معادلات فعالان بازار را زیر سوال می‌برد زیرا فعالان بازار ابزاری برای جز داده‌ها برای پیشبینی بازار ندارند. به شخصه انتظار دارم در نیمه دوم سال شرایط متفاوت‌تری در بازار سرمایه داشته باشیم به ویژه از اواسط پاییز تا بهار ۱۴۰۳.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: این بار هم محرک بازار باید از دلار شروع شود چون نرخ ارز اثر هزینه‌هایی که به بازار سرمایه تحمیل شده را کمتر کند.

سلمان نصیرزاده-انتظار بازاری متفاوت در نیمه دوم سال دارم

گفت‌و‌گو از علیرضا حسابی

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 11 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان