صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
کد خبر : 87595

مهدی کاردان در گفت‌وگو با شهر بورس:

بورس در بلاتکلیفی به سر می برد

بورس در بلاتکلیفی به سر می برد
مهدی کاردان کارشناس بازار سرمایه گفت: بابورس در بلاتکلیفی به سر می برد و در این شرایط برای ورود به بازار باید دقت بیشتری داشت.

مهدی کاردان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت معاملات امروز، اظهار داشت: امروز شاهد بودیم که ارزش معاملات در محدوده پنج هزار میلیارد تومان بود که این ارزش معاملاتی چشمگیری نیست، برای اینکه وارد یک بازار صعودی شویم نیاز به ارزش معاملات و عمق بازار بیشتری داریم.

وی ادامه داد: شاخص کل در حدود سه هزار و 439 واحد رشد داشت؛ تاثیر در شاخص از گروه‌های مختلفی بود که بیشترین تاثیر از گروه‌های محصولات شیمیایی بودند اما گروه مخابرات و گروه شرکت‌های چند رشته‌ای، حمل و نقل و فرآورده‌های نفتی هم تاثیر خودشان را بر شاخص داشتند.

این کارشناس سرمایه با بیان اینکه از 10 صبح به بعد در بازار تعداد صف‌های خرید رو به کاهش و تعداد صف‌های فروش رو به افزایش بود، گفت: یکی از دلایل این مسئله بازگشایی نماد خودرو بود. طبیعتا نماد خودرو نمادی است که در کلیات بازار نقش زیادی دارد که در نهایت تعداد صف‌های خرید و فروش به هم نزدیک شدند.

بورس در بلاتکلیفی به سر می برد

وی ادامه داد: این اتفاق می‌تواند دلیلی بر بی‌‌تصمیمی بازار برای سهامداران باشد، جریان نقدینگی بازار شامل معاملات خرد سهام، حق تقدم‌ها، صندوق‌های سهامی ودرآمد ثابت هم از 19 اردیبهشت امسال تا به امروز رو به کاهش بوده که این اتفاق جالب نیست و بایدر کلیات معاملات و استراتژی‌مان این مسائل را در نظر داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: وضعیت بورس امروز سه مرداد ۱۴۰۲


کاردان تصریح کرد: دولت می‌تواند با اجرای قوانینی در این زمینه کمک شایانی به بازار بکند. یکی از مهمترین وظایف بورس جمع آوری نقدینگی سرگردان و هدایت آن به تولید است که امیدوارم به زودی به این وظیفه خودش به خوبی عمل کند.

وی با بیان اینکه بورس در بلاتکلیفی به سر می برد، یادآور شد: برای ورود به بازار باید دقت بیشتری داشت و به جز پیدا کردن ناحیه‌های حمایتی هر سهم، منتظر تایید خوب هم باشیم.

کارشناس بازار سرمایه درباره شاخص کل هم توضیح داد: شاخص کل از 17 اردیبهشت ماه 1402 از محدوده دو میلیون و 548 هزار واحدی شروع به ریزش کرد و حدود 22 درصد ریزش داشت که در 27 تیر ماه الگوی هارامی شکل گرفته که باعث تغییر جهت نشد اما باعث کاهش فشار فروش شد که از آن زمان وارد یک دوران رِنج و خنثی شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان