صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
کد خبر : 46247
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چشم امید بورس به گروه خودرویی بسته هستند

چشم امید بورس به گروه خودرویی

چشم امید بورس به گروه خودرویی

امیر ملک زاده، سردبیر آژانس خبری تحلیلی شهر بورس به تشریح وضعیت بازار سرمایه پرداخت.

به گزارش شهر بورس، امیر ملک زاده کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نمادهای خودرو و خساپا این روزها نقش انکارناپذیری بر روی کلیت بورس دارند و حالا چشم امید بازار سرمایه به این دو نماد خودرویی است به بیداربورس گفت: بازار سرمایه در طول هفته گذشته روزهای پُر افت و خیزی را تجربه کرد؛ روزهایی پُر افت و خیز که صدای فعالان بازار را درآورد و آنها را نسبت به وضعیت بورس حسابی شاکی کرد.

وی افزود: در این شرایط که بورسی‌ها به شیوه‌های مختلف اعتراض خودشان را ‌نشان می‌دادند، در معاملات روز گذشته اوضاع بازار اندکی بهبود یافت و ۵۷ درصد نمادهای بازار معاملات خود را در محدوده‌های مثبت به اتمام رساندند و مصاحبه اخیر رئیس سازمان بورس مبنی بر حمایت ستاد اقتصادی دولت از بازار سرمایه نیز مزید بر علت شد تا بورس در آخرین هفته ماه پایانی پاییز، آغاز بهتری را تجربه کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نمادهای خودرو و خساپا روز گذشته پُرتقاضا بودند و از ابتدای بازار به صف خرید نشستند. با وجودِ عرضه صف چند باره خرید لیدرهای‌ خودرویی، آنها بار دیگر به صف خرید نشستند. قدرت بالای خریداران در اکثر نمادها و مخصوصاً خودرو و خساپا، سهامداران را به روزهای آینده امیدوار کرده است.

امیر ملک زاده گفت: با تمامی این تفاسیر، بورس روزهای سختی پیش‌رو دارد. سایه ریسک‌های مختلف از جمله قرار گرفتن آینده مذاکرات در هاله‌ای از ابهام، همچنان بر سر بازار سرمایه سنگینی می‌کند. در این راستا، فعالان بازار با محافظه‌کاری بیشتری دست به معامله می‌زنند و چه در سمت خرید و چه در سمت فروش، عجله‌ای ندارند و محتاطانه عمل می‌کنند.

چشم امید بورس به گروه خودرویی

امیر ملک زاده تصریح کرد: مجموع این اتفاقات باعث شده که ارزش معاملات بورس در هفته‌های اخیر با کاهش چشم‌گیری مواجه شود و نگرانی‌هایی در دل سهامداران به وجود بیاید. کاهش هر چند اندک نرخ بهره نیز اگرچه خبر مثبتی به حساب می‌آید، اما فعلاً نمی‌تواند محرک چندان قدرتمندی برای بورس به شمار بیاید. با کنار هم قرار دادن این اتفاقات، می‌توان افزایش ارزش معاملات را اصلی‌ترین سیگنال برای آغاز یک روند صعودی احتمالی قلمداد کرد. ورود نقدینگی به بازار بیش از هر حمایت دیگری می‌تواند وضعیت بورس را بهبود بدهد و منجر به رشد قیمتی سهام شود. در صورت عدم بازگشت نقدینگی و اعتماد به بورس، بی‌توجهی مردم به این بازار همچنان ادامه خواهد داشت.

امیر ملک زاده در پایان گفت: در معاملات امروز، نمادهای خودرو و خساپا نقش غیر قابل انکاری بر روی کلیت بازار خواهند داشت و ادامه صف خرید آنها می‌تواند تقاضا را در اکثر نمادها با افزایش مواجه کند. با این حال، تا زمان افزایش و تثبیت ارزش معاملات در یک ناحیه مطمئن، انتظار رشد قوی از بازار دور از ذهن به نظر می‌رسد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان