شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
کد خبر : 59412

ایجاد ثبات اقتصادی مستلزم کنترل برخی متغییرها است

ایجاد ثبات اقتصادی مستلزم کنترل برخی متغییرها است

از آنجا که اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است درون‌زا و برونگر، با استفاده از نیروها، منابع، استعدادهای داخلی و توان مردم، مسیر رشد اقتصادی را پیموده و همچنین قادر است ثبات اقتصادی کشور را در بالاترین سطح تامین کند.

به گزارش شهر بورس، یک اقتصاددان با بیان اینکه در سایه اقتصاد مقاومتی است که تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری انجام می‌شود گفت: وقتی بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم باشد، بی‌ثباتی را پوشش می‌دهد.

براساس گزارش سنا، مصطفی صفاری ادامه داد: ایجاد ثبات اقتصادی مستلزم کنترل برخی متغییرها همانند تورم است. تورمی که کشور طی سال‌های گذشته تجربه کرده است در مقایسه با برخی کشور ها بسیار بالاست. دولت در حال اجرای جراحی اقتصادی است اما هر جراحی برای شروع احتیاج به مسکن دارد. ما در اقتصاد احتیاج به آرامش داریم.

این اقتصاددان عنوان کرد: افزایش تولید، صادرات، جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و سیاست بین الملل، مجموع آنها نیاز به آرامش دارد. سیستم اقتصادی یک سیستم پویا و مرتبط است. همچنین بازار کار با بازار ارزی در ارتباط است، بنابراین شوک در بازار ارز بازارهای پول، کار و سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید: بازار سرمایه محرک اقتصاد و تولید است

صفاری گفت: مسئولان باید نسبت به برخی متغیرها حساسیت داشته باشند. با نگاهی به چشم انداز سال ۱۴۰۴ متوجه می‌شویم که هنوز به اهداف اصلی و از قبل طراحی و تدوین شده دست نیافته ایم. تنها راهکار آن استفاده از اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان اظهار کرد: ثبات اقتصادی از مباحث کلیدی و از شرایط اساسی پیشرفت هر کشور است؛ زیرا بدون تحقق این شرط افق آینده برای سرمایه گذاری و تولید روشن نیست و برنامه ریزی برای فعالیت اقتصادی سودآور با مشکل روبه رو می‌شود. از آنجا که اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است درون‌زا و برونگر، با استفاده از نیروها، منابع، استعدادهای داخلی و توان مردم، مسیر رشد اقتصادی را پیموده و همچنین قادر است ثبات اقتصادی کشور را در بالاترین سطح تامین کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان