صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر : 126279

بانک مرکزی به نوسانات ارزی دامن می‌زند

بانک مرکزی به نوسانات ارزی دامن می‌زند

محمدرضا میرتاج الدینی گفت: نوسانات ارزی عوامل مختلفی دارد مانند تنش‌های منطقه‌ای و سیاسی اما سیاست‌های اجرایی که بانک مرکزی دارد هم به این مسائل دامن می‌زند.

به گزارش شهر بورس، سید محمدرضا تاج‌الدینی در نشستی با اصحاب رسانه، اظهار داشت: گفتمان مردمی مسئولان با مردم و اصحاب رسانه کلید حل مشکلات است که باید به این مسئله توجه ویژه داشت.

وی در خصوص پروژه‌های استان و پیگیری آنها گفت: تنش آبی تبریز و آذربایجان یکی از مشکلات استان بود که در این راستا انتقال آب ارس به ارومیه را پیگیری کردیم. چون تجربه انتقال آب زرینه رود به تبریز را داشتیم، این پروژه را نیز به قرارگاه خاتم الانبیا سپردیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین خط دو قطار شهری تبریز پس از دو و نیم سال پیگیری شد و با افتتاح راه‌آهن جدید ایران به ترکیه از طریق تبریز، وضعیت ترانزیت کشور بهتر خواهد شد.

وی در پاسخ به شایعات دخالت در انتصابات هم عنوان کرد: این تخریب‌ها از ابتدا وجود داشت اما نظارت و رسیدگی جزئی از وظایف یک ‌نماینده است؛ وقتی اعتراضی به یک مدیری انجام می‌شود، آیا نماینده مجلس باید به این موضوع ورود کند یا نه؟ متاسفانه مرز بین دخالت و مشورت در جامعه خوب تبیین نشده است.


بیشتر بخوانید: جزئیات دستورالعمل جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز


تاج الدینی ادامه داد: به جز چند بخشدار، بقیه را نمی‌شناسم اما از گذشته رسم بود که انتخاب فرماندار را استاندار به اطلاع نمایندگان می‌رساند. همچنین معرفی افراد به معنای دخالت نیست.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها، مسئله معیشت مردم است، ابراز داشت:  با مشکلات اقتصادی دو نوع می‌توان برخورد کرد؛ حمله و راهکار. با حرف زدن مشکلی حل نمی‌شود به همین دلیل من با رویکرد دوم پیش رفتم.

این نماینده مجلس در خصوص طرح کالابرگ الکترونیکی نیز توضیح داد: دولت، کالابرگ الکترونیکی را آنگونه که ما در مجلس تصویب کردیم، اجرا نکرد. در حال حاضر هم ناقص اجرا می‌کند!

وی در پاسخ به سوالی درباره نوسانات ارزی گفت: نوسانات ارزی عوامل مختلفی دارد مانند تنش‌های منطقه‌ای و سیاسی اما سیاست‌های اجرایی که بانک مرکزی دارد هم به این مسائل دامن می‌زند. چرا بانک مرکزی می‌گوید باید از من ارز بگیرید؟

تاج الدینی در خصوص مخالفت یا موافقت با واردات خودرو اظهار داشت: اولین نفر واردات خودرو را مطرح کردم و کاملا موافق آن هستم.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان