شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲:۲۱
کد خبر : 59101

کیش اینوکس 2022

بازار سرمایه محرک اقتصاد و تولید است

بازار سرمایه محرک اقتصاد و تولید است
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در افتتاحیه کیش اینوکس 2022، بازار سرمایه را محرک اقتصاد و تولید است و گفت: بازار سرمایه قدرت پیش‌بینی‌کننده خوبی از متغیرهای اقتصادی را دارد.

به گزارش شهر بورس، رضا عیوض‌لو افتتاحیه کیش اینوکس 2022، با بیان اینکه بازار سرمایه محرک اقتصاد و تولید است، اظهار داشت: رویداد کیش اینوکس فرصت مناسبی برای مشارکت کنندگان در زنجیره سرمایه‌گذاری است تا بتوانند با اشتراک‌گذاری برنامه و دستاوردهای خود به توسعه هم افزایی بازار مالی کمک کنند.

وی اظهار داشت: صحبت های امروز بر ٢ محور یعنی اهمیت بسترسازی رشد سرمایه‌گذاری برای تحقق اهداف رشد اقتصادی و اهمیت ثبات مالی درباره تصمیم‌گیران سیاست گذاران پولی و مالی خواهد بود.

عیوض‌لو با تاکید بر اینکه به شدت با کاهش تشکیل سرمایه ثابت روبه رو خواهیم شد، خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی کشور از سال ٩٠ تا کنون به طور متوسط ٩ دهم درصد بوده است.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران افزود: تشکیل سرمایه از سال ٩٠ تاکنون نزدیک ٥٠ درصد (تقریبا نصف) شده است و سهم آن از تولید ناخالص داخلی از ٤٠ درصد به حدود ١٨ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: اگر به عوامل تشکیل دهنده تقاضا در تولید ناخالص داخلی نگاه کنیم شاهد هستیم که مصارف عمومی و مخارج دولت ظرفیت مناسب برای رشد اقتصادی ندارد و تنها راه دستیابی به رشد اقتصادی، رشد سرمایه گذاری است.

عیوض‌لو به وضعیت تجارت خارجی اشاره کرد و گفت: راه حل مثبت کردن تراز تجاری و کمک به رشد اقتصادی مربوط به بحث سرمایه‌گذاری است بستر سازی باید از سوی سیاست‌گذاران صورت بگیرد و باید چشم انداز سودآوری بنگاه ها و طرح‌ها به گونه ای شفاف و روشن باشد تا سرمایه گذاران توجیه‌پذیری خود را آشکار ببینند.

وی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری نیازمند بسترسازی مناسب برای رشد اقتصادی هستیم که از سوی سیاست گذاران اقتصادی صورت می گیرد گفت: شفاف سازی باید به گونه ای باشد که مزیت رقابتی ذاتی صنایع در آن دیده شود.

عیوض‌لو با بیان اینکه ثبات مالی از حمله مسائل مدنظر اقتصاددانان دنیا است، گفت: یک سیستم مالی زمانی می تواند با ثبات باشد که نوسانات را به طور مناسب کنترل کند و در مقابل نوسانات ماندگار باشد.

وی ادامه داد: بازار مالی زمانی می تواند در یک سیستم با ثبات مالی فعالیت کند که دارایی مالی بدون انحراف با اهمیت از ارزش های ذاتی معامله شود و مشارکت کنندگان آن بازار با اطمینان نسبی نسبت به مبادله دارایی ها اقدام کنند.

عیوض‌لو با بیان اینکه توجه به بازار سرمایه از باب مهندسی اقتصاد با اهمیت است، ادامه داد:توسعه پایدار با توسعه و ثبات بازارهای مالی ارتباط مستقیم دارد.

وی معتقد است که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) به بازار سهام توجه ویژه‌ای دارد.

عیوض‌لو اعلام کرد: مطالعات نشان می‌دهد که بین حرکت بازار سهام و انتظارت سیاست‌گذار پولی به این دلیل رابطه وجود دارد که بازار سرمایه محرک اقتصاد و تولید است و نیز بازار سرمایه قدرت پیش‌بینی‌کننده خوبی از متغیرهای اقتصادی را دارد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان