صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
کد خبر : 126286

سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد

سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» با مشارکت اتاق بازرگانی تبریز و انجمن روابط عمومی آذربایجان‌شرقی، با حضور مدیران بخش خصوصی، مدیران و کارشناسان روابط عمومی بخش خصوصی و دولتی و اصحاب رسانه‌های استان در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، جعفر محرم‌پور؛ دبیر اتاق تبریز در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در مجموعه‌ها و سازمان‌ها، هدف از برگزاری این سمینار را تقویت نقش روابط‌عمومی‌ها به‌خصوص در بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد.

وی گفت: در موارد متعددی شاهد استفاده تزیینی از عنوان روابط عمومی در بخش خصوصی و بخش دولتی هستیم، حتی در بسیاری از موارد در مجموعه‌های ما، بخشی به نام روابط عمومی وجود ندارد، این در حالی است که اگر روابط عمومی‌ها نباشند، خروجی تلاش‌های انجام شده در شرکت‌ها و مجموعه‌ها عبث خواهد ماند.

محرم‌پور گردش حجم عظیم اطلاعات و محتوا چه در حوزه دیداری و چه شنیداری را مدیون روابط عمومی‌ها دانست و افزود: روابط عمومی‌ها به‌نوعی کار تصویرسازی از امور را انجام می‌دهند و هر فعل و انفعالی در مجموعه‌های تولیدی، کشاورزی، معدنی، بازرگانی و … صورت بگیرد، بدون حضور روابط عمومی‌ها امکان‌پذیر نیست.

دبیر اتاق تبریز، هوش مصنوعی را یکی از چالش‌های مهم چند سال اخیر عنوان کرد و افزود: طی چند سال اخیر ما با مسیر عجیب و غریبی سر و کار داریم و تشخیص سره از ناسره کار آسانی نیست و این می‌تواند چالش جدی برای تولید محتوا به حساب بیاید.

وی تاکید کرد: اگر روابط عمومی‌ها و رسانه‌های ما به ابزار هوش مصنوعی مجهز نشوند، شاید در آینده کارکرد خود را از دست بدهند.

وظیفه روابط‌عمومی‌ها، تصمیم‌سازی برای تصمیم‌سازان است

خسرو رفیعی؛ رئیس انجمن روابط عمومی کشور در این سمینار با اشاره به سابقه تشکیل روابط عمومی در جهان گفت: علیرغم اینکه مفهوم روابط عمومی در ایران از کشورهای غربی گرفته شده است، با این حال تفاوت‌های زیادی بین این مفهوم در ایران با سایر کشورها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ایران از هزاران سال پیش اقداماتی مشابه بخش روابط عمومی و ارتباطات تحت عناوین دیگری انجام می‌شد، گفت: روابط عمومی علم ناشناخته‌ای است که هر روز وسعت می‌یابد.

رفیعی اصلی‌ترین وظیفه روابط عمومی را تصمیم‌سازی برای تصمیم‌سازان عنوان کرد و افزود: فعالان این بخش می‌توانند با تحلیل مدام محتوا، افکارسنجی، به مدیران ارشد برنامه ارائه دهند.

تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی

ساسان نیک‌رفتار خیابانی، مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز نیز به تشریح اهمیت هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از جدیدترین ابزارها در حوزه روابط عمومی‌ها پرداخت و افزود: این ابزار می‌تواند به عنوان عصای دست مدیران و کارشناسان روابط عمومی در جهت تسهیل، تسریع و تنوع‌بخشی به فرایندهای تولید محتوا باشد.

وی ادامه داد: امروز شاهد برگزاری نخستین سلسله نشست‌های تخصصی روابط عمومی توسط اتاق بازرگانی تبریز هستیم و تصمیم داریم امسال در راستای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی گام‌هایی برداشته و نقش خود را در این مسیر ایفا کنیم و این سمینار، آغاز راهی است برای رسیدن به این هدف.

مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: یکی از پاشنه‌های آشیل مدیریت کسب و کار در ایران، غفلت در قبال ایجاد واحد روابط عمومی در چارت سازمانی است و اگر این سلسله‌نشست‌ها در طول امسال بتواند موجب ایجاد حتی یک واحد روابط عمومی در ساختار شرکت‌های بخش خصوصی شود، ما به هدف خود دست یافته‌ایم.

نیک‌رفتار خیابانی یادآور شد: طبق اطلاعاتی که از واحدهای عضو اتاق کسب کرده‌ایم، متاسفانه بیش از سه چهارم واحدها، واحد روابط عمومی مستقل ندارند و تعداد قلیلی از این واحدهای بخش خصوصی و کسب و کارها از شبکه‌های اجتماعی برخوردارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه متصدیان امر روابط عمومی در بخش‌های خصوصی و دولتی از تحصیلات مرتبط و تخصصی با این امر، برخوردار نیستند، یادآور شد: اتاق تبریز قصد دارد در راه احصاء نیازهای روابط‌عمومی‌های بخش خصوصی، به طور مستمر دوره‌های تخصصی و آموزشی برگزار کند.

تشریح کاربرد چت بات‌های هوش مصنوعی در روابط عمومی

در ادامه این سمینار عادل میرشاهی؛ مدرس دانشگاه، با اشاره به انواع کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه تولید محتوا، تصویرسازی، ترجمه، ارائه مقاله، ایده‌پردازی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، دستیابی آسان و سریع به آخرین داده‌ها و اطلاعات، تبادل اطلاعات، گردآوری اطلاعات، بازآفرینی اخبار و متون و… گفت: روابط عمومی‌ها  با استفاده از این تکنولوژی، می‌توانند محتوای جذابتری ایجاد کرده و با صرف کمترین زمان، به نتایج بهتری برسند.

میرشاهی در ادامه با ذکر مثال‌ به‌طور عملی انواع ابزارهای هوش مصنوعی و سایت‌های داخلی و خارجی را برای بهره‌گیری از آن معرفی کرد و به تشریح کاربردهای چت بات‌های مختلف برای افزایش کارایی کارشناسان روابط‌عمومی پرداخت.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان