صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر : 100315

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

شرکت بیش از پنج هزار نفر در کارزار همسان سازی حقوق بازنشستگان

شرکت بیش از پنج هزار نفر در کارزار همسان سازی حقوق بازنشستگان
کارزار همسان سازی حقوق بازنشستگان که از حدود دو هفته پیش آغاز به کار کرده، بیش از پنج هزار امضاکننده داشته است.

به گزارش شهر بورس، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان برای نخستین بار در زمستان سال 1400 مطرح شد. همسان سازی حقوق بازنشستگان در آن مقطع به عنوان یکی از اصلی ترین موارد در بودجه 1401 به شمار می‌رفت.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در آن مقطع، اعلام کرد که «همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ اجرا می شود»

با گذشت نزدیک به دو سال از آغاز تلاش‌ها برای همسان سازی حقوق بازنشستگان این موضوع هنوز به نتیجه‌ای نرسیده و مداوم بحث‌های متفاوتی درباره آن انجام می‌گیرد.

حال و با نزدیک شدن به فصل بودجه، بار دیگر موضوع مطرح و بحث آن داغ شده است. حالا سوال اینجاست که آیا در بودجه 1403، بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام خواهد گرفت یا خیر؟

بر اساس اعلام عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه و موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی تصویب شده است.

طبق این مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف می‌شود با هماهنگی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان سازمان بازنشستگی موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را در برنامه هفتم عملیاتی کند.

به گفته دشتی اردکانی با این مصوبه حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز تا پایان سال سوم اجرای برنامه هفتم توسعه می رسد.

شرکت بیش از پنج هزار نفر در کارزار همسان سازی حقوق بازنشستگان

با این وجود، بازنشستگان نیز بیکار ننشسته و با ایجاد یک کارزار، درخواست خود را مبنی بر « همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ترمیم حقوق متناسب با تورم، پرداخت مطالبات صندوق‌های بازنشستگی» مطرح کرده‌اند.

در متن این کارزار آمده است:

«رئيس محترم دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور

وزیر محترم آموزش و پرورش

روسای محترم صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و تامین اجتماعی

سلام و احترام؛

بازنشستگان درخواست دارند تا قانون را اجرا کنید؛ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین هم‌تراز، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان متناسب با دیگر ارگان‌های دولتی، ترمیم حقوق بازنشستگان متناسب با تورم و پرداخت مطالبات صندوق‌های بازنشستگی از خواسته‌های به‌حق بازنشستگان است.

چرا مسئولین دولت عدالت‌محور جناب آقای دکتر رئیسی به فکر بازنشستگان نیستند؟! چرا حق و حقوق قانونی بازنشستگان را به خودشان نمی‌دهید؟ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و ترمیم حقوق متناسب با تورم، افزایش حقوق به بالای ۵۰ میلیون تومان با توجه به شرایط تورم در کشور از مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان و کارمندان می‌باشد.

مسئولین محترم، شما چند روز می‌توانید با ۱۰ میلیون تومان زندگی کنید؟ ٱیا می‌دانید در سال ۱۳۹۱ با حقوق ۲ میلیون تومانی، کارکنان آموزش و پرورش می‌توانستند انواع و اقسام یخچال، تلویزیون، بخاری، پوشاک، لباسشویی، خورد و خوراک را تهیه کنند؟! ولی الان به‌طور مثال کارمندان و بازنشستگان آموزش و پرورش با ۱۰ یا ۱۲ میلیون تومان چه چیزهایی می‌توانند بخرند؟ لطفاً به معیشت کارمندان و بازنشستگان توجه کنید. بازنشستگان را نادیده نگیرید، چرا که آینده شما در بازنشستگان است.

ما خواستار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ترمیم حقوق متناسب با تورم، افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و کارمندان با سایر ارگان‌های دولتی و پرداخت مطالبات صندوق‌های بازنشستگی هستیم؛ لطفاً رسیدگی کنید.

با سپاس؛ اجرکم عندالله.»

تاکنون بیش از پنج هزار نفر این کارزار را امضا کرده‌اند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 8 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان