تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۷
کد خبر : 127618

پیش بینی قیمت خودرو طی روزهای آتی اردیبهشت ماه

پیش بینی قیمت خودرو طی روزهای آتی اردیبهشت ماه
در هفته‌ای که گذشت، قیمت خودرو روند نزولی به خود گرفته بود. اما قیمت خودرو طی روزهای آتی چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش شهر بورس،  مسیح فرزانه، کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: بازار خودرو در ایران از چهار فاکتور اصلی قیمت ارز، عرضه و تقاضا، تورم و وعده و وعید مسئولان دولتی تأثیر می‌گیرد. حساسیت نسبت به گزینه چهارم طی سال‌های اخیر همواره در حال کاهش بوده و دلیل آن، محقق نشدن وعده‌های مسئولان است.

وی ادامه داد: در این باره به دو مورد اشاره می‌شود. مورد اول اینکه طبق آمار بانک مرکزی از تورم در سال 1402 برابر با 52 درصد است، یعنی آماری متفاوت از آن‌چه که در ابتدا گفته می‌شد. مورد دیگر می‌توان به وعده مسئولان از جمله وزیر صمت در ابتدای سال اشاره کرد که صحبت از تولید 1 میلیون و 700 هزار دستگاه می‌کنند. مشخص نیست که این تعداد خودرو با لحاظ کسری تولید سال 1402 و 1401 اعلام می‌شود یا اینکه پرونده آن وعده‌ها به کلی بسته شده و 1.7 میلیون خودرو، وعده جدید آن‌ها است.


بیشتربخوانید: قیمت بازار انواع خودرو مزدا + جدول


فرزانه در مورد آینده قیمت خودرو افزود: طی هفته‌های آینده احتمالاً افزایش قیمت کارخانه برای محصولات داخلی، مونتاژی و حتی وارداتی صورت بگیرد که امری طبیعی است. به دلیل اینکه تمامی هزینه‌ها از مالیات بر ارزش افزوده گرفته تا گواهی اسقاط و مالیات شماره‌گذاری افزایش پیدا کرده و استانداردهای خودرویی به 120 عدد رسیده است. تمامی این موارد، فاکتورهایی برای افزایش قیمت بوده و موضوع مشخص این است که به دلیل شرایط تورمی و رکود که به نظر می‌رسد در سال جدید به مراتب بیشتر از سال گذشته باشد، مصرف‌کننده باید خرید خود را هرچه سریع‌تر انجام دهد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 6 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان