تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
کد خبر : 91372

الناز جمالی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس؛

پایان سبز برای هفته خبرمحور

پایان سبز برای هفته خبرمحور
الناز جمالی کارشناس بازار سرمایه گفت: با اعلام حذف دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی شاهد رشد شارپی بازار سرمایه بودیم اما هفته آینده بازار متعادلی خواهیم داشت.

الناز جمالی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: شاخص بورس تهران در آخرین روز کاری هفته دوم شهریور ماه نزدیک به ۱۵ هزار واحد رشد را تجربه کرد و شاهد افزایش تقاضا در نیمه اول روز سه شنبه بودیم.

وی ادامه داد: اما با گذشت زمان نقش خریداران به فروشنده تبدیل شد و عقب‌نشینی خریداران در بازار رقم خورد و نماگر کل در محدوده دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد به کار خود پایان داد.


بیشتر بخوانید: عرضه 90 دستگاه خودرو در بورس کالا + جزئیات


کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ارزش معاملات در هفته جاری چشمگیر بود، گفت: ارزش معاملات در کانال شش هزار میلیارد تومان قرار داشت که می‌توان گفت تقاضا در این هفته قابل توجه‌تر بوده است.

وی ادامه داد: امروز تراز نقدینگی حقیقی منفی بود و خروج ۶۶ میلیارد تومانی را رقم زد و ارزش معاملات خرد به ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید. مهمترین خبر این روزهای بازار سرمایه حذف دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای بسیاری از صنایع و استفاده از نرخ نیمای دوم در بورس کالا است که دوشنبه رسما اعلام شد و شاهد رشد شارپی بورس بودیم.

جمالی یادآور شد: همچنین دلار در بازار آزاد بعد از مدت‌ها روند صعودی گرفت و تا مرز ۵۰ هزار تومان حرکت کرد. اما برای هفته آینده با توجه به افت نسبی تقاضایی که در نیمه دوم امروز رخ داد، انتظار آغاز متعادل یا منفی برخی صنایع را داریم و بیشترین توجه به برخی تک سهم‌ها خواهد بود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان