صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر : 121433

کارشناس حوزه کار:

وام ۵۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن برای کارگران مستاجر!

وام ۵۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن برای کارگران مستاجر!
تصویب حداقل دستمزد ملی مانند کارمندان می تواند از طریق مجلس انجام شود اما فرایند مذاکرات دستمزد کارگران به شکل سه جانبه در شورای عالی کار صورت می‌گیرد و از طریق مجلس عملی نیست.

به دنبال گرانی مسکن و افزایش شگفت‌انگیز قیمت‌های اجاره، راهی برای احیای ودیعه مسکن ارزان قیمت پیدا شده است. حاج اسماعیلی، کارشناس حوزه کار، اظهار کرده است که توزیع یارانه‌ها و توسعه کالابرگ همچنان از راه‌حل‌های موثر برای افزایش حقوق و دستمزد در کارگاه‌هاست.

اسماعیلی با بیان اینکه دولت باید در فرآیند مذاکرات دستمزد حضور فعال داشته باشد، افزود: احیای ودیعه مسکن می‌تواند یکی از راهکارهای موثر در مقابله با گرانی مسکن و افزایش اجاره بها باشد.

دولت باید دست به کار شود

وی تصریح کرد: وام ودیعه مسکن در دولت قبل اجرا شد و می‌توان این برنامه را با نظارت دولت مجدداً به اجرا درآورد، به نحوی که کارگران مستأجر بتوانند تا حداکثر ۵۰۰ میلیون تومان، از وام ودیعه مسکن بهره‌مند شوند.

او تاکید کرد: دولت باید توانایی ارائه راهکارهای موثر برای تقویت معیشت خانوارهای کارگری را داشته باشد و به صورت فعال در این زمینه فعالیت کند.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: تصویب حداقل دستمزد ملی می‌تواند از طریق مجلس انجام شود، اما تعیین دستمزد سه‌جانبه کارگری باید با همکاری گروه‌های کارگری و کارفرمایی و با توجه به قوانین بالادستی و حقوق کار انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + پانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان