تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر : 128640

مهم‌ترین رویدادهای بورس کالا در هفته منتهی به 21 اردیبهشت 1403

مهم‌ترین رویدادهای بورس کالا در هفته منتهی به 21 اردیبهشت 1403
در هفته گذشته رویدادهای مهمی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین آنها می توان به"معامله اولین گواهی سپرده سکه طلای صادره توسط خزانه بورس کالا" اشاره کرد.

معامله اولین گواهی سپرده سکه طلای صادره توسط خزانه بورس کالا

به گزارش شهر بورس، اولین گواهی سپرده سکه طلای صادره توسط خزانه بورس کالای ایران، در روز ۱۷ اردیبهشت ماه در نماد معاملاتی “CD۱GOC۰۰۰۱” مورد معامله قرار گرفت.

در پی گشایش و آغاز فعالیت خزانه سکه طلای شرکت بورس کالای ایران ، اولین گواهی سپرده سکه طلای صادره توسط این خزانه در روز ۱۷ اردیبهشت ماه در سامانه معاملاتی ابزارهای نوین مالی و مشتقه این بورس معامله شد.

کلیه فعالان بازار سرمایه که امکان معامله گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران را داشته اند، از این پس می توانند در سامانه معاملاتی ابزارهای نوین مالی بورس کالا علاوه بر شمش طلا، سکه تمام بهار آزادی را نیز در قالب گواهی سپرده معامله کنند که تابلوی معاملاتی آن شامل سفارشات خرید و فروش،قیمت ها و … در درگاه cdn.ime.co.ir قابل مشاهده است.

حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا از ۵ تن عبور کرد

با استقبال کم نظیر فعالان بازار سرمایه از معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران، حجم این معاملات از مرز ۵ تن عبور کرد که این حجم معادل بیش از ۶۸۱ هزار قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی است؛ همچنین بالغ بر ۶.۵ تن شمش طلا در خزانه‌های پذیرش شده بورس کالا، سپرده‌گذاری شده است.

معاملات گواهی سپرده شمش طلا از اواخر سال ۱۴۰۱ در سامانه‌های یکپارچه بورس کالای ایران راه‌اندازی شد و اکنون با گذشت ۱۴ ماه از راه‌اندازی، رکورد حجمی جدیدی را ثبت نموده است. این حجم از معاملات معادل بیش از ۶۸۱ هزار قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی است و بیش از ۱۸.۵ هـ.م.ت نقدینگی به این بازار جذب شده است.

گفتنی است سرمایه‌گذاران متعددی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بازار اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و در سمت عرضه نیز عرضه‌کنندگان متعددی در این بازار اقدام به سپرده‌گذاری شمش طلا و عرضه آن کرده اند. به تازگی نیز بورس کالا طی اطلاعیه ای شرایط سپرده‌پذیری شمش طلا از مشتریان را اعلام کرده است.


بیشتر بخوانید:وملی پاسخ می دهد


معامله ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا

در روز ۱۸ اردیبهشت ماه ۵۰ دستگاه کامیونت فورس متعلق به بهمن دیزل در تالار خودرو بورس کالا عرضه شد که ۹۱ دستگاه تقاضا برای این خودرو ثبت شد.

جزییات معامله کامیونت فورس (FORCE) کابین بدون خواب ۶ تن بدون کاربری:

عرضه: ۲۰ دستگاه،تقاضا: ۲۴ دستگاه،قیمت پایه: یک میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان،قیمت پایانی: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، درصد رقابت: ۰.۶۹ درصد

جزییات عرضه کامیونت فورس (FORCE) کابین خوابدار ۶ تن بدون کاربری:

عرضه: ۳۰ دستگاه،تقاضا: ۶۷ دستگاه،قیمت پایه: یک میلیارد و ۷۱۹ میلیون تومان،قیمت پایانی: یک میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان،درصد رقابت: ۵.۱۴ درصد،تاریخ تحویل: ۱۸ تیر

منبع: کالاخبر

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 15 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان