صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر : 53889

دستگیری 31 نفر از سرشاخه‌ های معاملات فردایی ارز و طلا

دستگیری 31 نفر از سرشاخه‌ های معاملات فردایی ارز و طلا
بانک مرکزی با همکاری پلیس امنیت اقتصادی 31 نفر از سرشاخه‌ های معاملات فردایی ارز و طلا را دستگیر کردند.

به گزارش شهر بورس، معاملات فردایی ارز و طلا به بازار غیررسمی در اقتصاد کشور گفته ممی شود که در آن معامله گران در خصوص قیمت طلای آب شده در روز بعد معامله می کنند.

 بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، سردار بهرامی، جانشین پلیس امنیت اقتصادی، با هشدار‌ به فعالان بازار فردایی طلا و ارز، اظهار داشت: ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی دستگیر و تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز با همکاری بانک مرکزی و مراجع قضایی شناسایی شدند.

وی با تأکید بر اینکه معاملات فردایی طلا و ارز، غیرقانونی و قمارگونه است، اضافه کرد: طبق بررسی‌هایی که داشتیم این افراد با ایجاد بازار معاملات فردایی اقدام به ایجاد تقاضای کاذب در بازار طلا و ارز می‌کردند تا قیمت‌‌ها را افزایش دهند.


بیشتر بخوانید:حسین مرید سادات: رانت خواری و دست های پشت پرده جلوی تحول صنعت خودرو را گرفت


جانشین پلیس امنیت اقتصادی اظهار داشت: پلیس با فعالان بازار فردایی، به جرم اخلال در نظام اقتصادی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

در جلسه روز 11 خرداد شورای عالی هماهنگی سران قوا که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، اختیارات جدید و ویژه ای به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز داده شد.

براساس مصوبه این جلسه همچنین معاملات فردایی طلا همانند معاملات فردایی ارز، ممنوع و غیرقانونی شناخته شد و فعالان این بازار به جرم اخلال اقتصادی، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

فروشندگان دلار فردایی معمولا دلاری در اختیار ندارند و این معاملات تنها به صورت صوری انجام پذیرفته و صرفا تفاوت قیمت آن به صورت ریالی تسویه می‌شود.

البته ۲۳ فروردین سال جاری هم بر مبنای قانون جدید مبارزه با قاچاق ارز کالا معاملات فردایی ارز ممنوع اعلام شد.

با این حال هنوز هم افرادی در بازار پیدا می‌شوند که اقدام به معاملات فردایی طلا و ارز می‌کنند. فروشندگان فردایی عمدتا دلالانی هستند که در خیابان منوچهری، فردوسی و سبزه‌میدان فعالیت می‌کنند. برخی از این فروشندگان با کوچ به شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های خود را به به بیرون از خیابان‌ها و فضای فیزیکی کشیده‌اند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان