تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
کد خبر : 53868

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

حسین مرید سادات: دست های پشت پرده جلوی تحول صنعت خودرو را گرفت

حسین مرید سادات: دست های پشت پرده جلوی تحول صنعت خودرو را گرفت
حسین مرید سادات کارشناس بازار سرمایه رانت خواری و دست های پشت پرده را مانع تحول در صنعت خودروسازی کشور دانست.

حسین مرید سادات در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره تعلیق عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: عرضه خودرو در بورس کالا به معنای رهایی این صنعت از قیمت گذاری دستوری، انتقال سود حاصل از تولید به تولیدکننده به جای دلالان، جمع شدن بساط رانت و دلالی ناشی از فاصله قیمت های کارخانه و بازار و در پایان منتفع شدن مصرف کنندگان از شفافیت بازار خودرو است.

وی افزود: نخستین طرحی که در کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم مطرح و پیگیری شد طرح ساماندهی بازار خودرو از مسیر عرضه در بورس کالا بود. مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران در نامه ای به شرکت های کارگزاری اعلام کرد که علی‌رغم آماده سازی زیرساخت‌‎های لازم برای انجام معاملات خودرو در بورس کالا با توجه به نامه معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت مبنی بر مصوبات شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، عرضه خودرو در بورس کالا تعلیق می شود.


بیشتر بخوانید: چرا برای تعلیق عرضه در بورس کالا شب‌نامه نوشتند؟!


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در متن نامه این نامه که محمد نوروزپور مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران آمده است: با توجه به نامه روز گذشته معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت که پایان وقت اداری به بورس کالا ارسال شده بود، مبنی بر مصوبات شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و با توجه به ابهامات حقوقی درخصوص امکان تسری مصوبه مذکور به عرضه خودرو در بورس کالا، موضوع جهت اتخاذ تصمیم به شورای عالی بورس و اوراق بهادار ارجاع شد.

حسین مرید سادات یادآور شد: در ادامه این نامه ضمن عذرخواهی از تمامی ذی نفعان و فعالان بازار آمده بود که علی رغم آماده سازی زیرساخت های لازم جهت انجام معاملات خودرو در بورس کالا، شبکه کارگزاری و تولیدکنندگان خودرو تا زمان ابهام توسط شورای عالی بورس، عرضه در بورس کالا تعلیق شد و دلالان و رانت خوارن و ویژه خواران در دقیقه ۹۰ با وجود اماده بودن زیر ساخت لازم برنده این بازی شدند.

وی در پایان گفت: همان طور که مشهود است، یکی از مارکت‌ها و منابعی که می‌‎شود خودرو را بدون واسطه به دست مصرف کننده رساند و این عرضه به صورت شفاف اتفاق بیفتد، همین مارکت بود که به واسطه نامه ارسالی تعلیق شد. رانت خواری و دست‍‌های پشت پرده جلوی این تحول در عرصه تبادل خودرو را گرفت و سوال بی جواب اینجاست که طبق چه عدلّه‌ای یک روز مانده به این عرضه به یک باره تمام این فرایند منتفی شد!

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 9 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان