شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
کد خبر : 59418

معاملات برنج در بورس کالا قد کشید

معاملات برنج در بورس کالا قد کشید

معاملات گواهی سپرده برنج طارم از روز یکشنبه ۲۴ مهر همزمان با گشایش نماد معاملاتی انبار شرکت توسعه تجارت برنج مازندران در سال جاری از سر گرفته شد. در طول سه روز اخیر شاهد دادوستد ۴۸ هزار و ۷۱۱ گواهی سپرده (۴۸ تن و ۷۱۱ کیلوگرم) به ارزش ۴.۳ میلیارد تومان بودیم.

به گزارش شهر بورس، برنج از جمله محصول‌هایی است که معاملات گواهی سپرده کالایی آن از اواخر سال ۱۳۹۹ در بورس کالا کلید خورد و معاملات آن از فروردین سال قبل آغاز شد.

براساس گزارش کالاخبر، انبار مربوط به این محصول متعلق به شرکت توسعه تجارت برنج مازندران از روز سه‌شنبه ۱۹ مهر فعال و نماد معاملاتی آن از یکشنبه هفته جاری ۲۴ مهر آماده انجام معاملات شد.

براساس اطلاعیه مدیریت بازارهای مالی بورس کالای ایران، حداکثر زمان نگهداری کالا در انبار مذکور تا تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۲ بوده و تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده کالایی و آخرین روز معاملاتی نماد ایجاد شده ۲۱ تیر سال آینده بوده و پس از آن، معاملات نماد برای فرایند تحویل و تسویه حساب با انبار متوقف می‌شود.


بیشتر بخوانید: شرایط خرید دیگنیتی از بورس کالا


هر گواهی سپرده برنج معادل یک کیلوگرم از این محصول است و جهت تحویل گرفتن کالا از انبار در استان مازندران (شهرستان آمل، کمربندی شرقی، مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران) لازم است حداقل به میزان ۱۰۰ کیلوگرم گواهی سپرده کالایی توسط مالک ارائه شود.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در سال گذشته در مجموع ۳۷۶ هزار و ۹۷۹ گواهی سپرده برنج معادل ۳۷۶ تن و ۹۷۹ کیلوگرم برنج به ارزش ۱۷ میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

امسال نیز از ابتدای سال تا روز گذشته در مجموع ۲۵۸ هزار و ۶۳۰ گواهی (معادل ۲۵۸ تن و ۶۳۰ کیلوگرم) برنج طارم به ارزش ۲۱ میلیارد تومان دادوستد قرار شد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان