صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 90129

خبر خوب برای موتورسوارها؛ جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت حذف شد

خبر خوب برای موتورسوارها؛ جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت حذف شد
طبق اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تاریخ بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه موتور، 13 آذر تا 12 دی و بخشودگی جرایم دیرکرد سایر وسایل نقلیه از 13 تا 30 آذر اجرا می‌شود.

به گزارش شهر‌ بورس، علی‌رغم خطراتی که موتور سیکلت نسبت به وسایل نقلیه دیگر دارد، تنها 13 درصد موتورسواران بیمه شخص ثالث دارند. این در حالی است که 30 درصد از مجموع تصادفات سالانه، مربوط به موتور سیکلت‌ها است. جریمه دیرکرد بیمه موتور نیز مانند خو‌‌د‌ر‌‌و، بصورت روزانه و برای یک سال محاسبه می‌شود. اگر شما نیز مشمول این جریمه هستید و به دلیل هزینه‌ی بالای آن توانایی تمدید بیمه نامه خود را ندارید، نگران نباشید و تاریخ 13 آذر را از یاد نبرید. در واقع بنا بر دستور بیمه مرکزی ایران و به مناسبت هفته بیمه، در سال 1402 طرح بخشودگی جریمه دیرکرد موتور سیکلت‌ها اجرا خواهد شد.

جریمه بیمه نکردن موتور، حداکثر برای 365 روز اعمال می‌شود که مقدار این جریمه‌ها براساس نرخ بیمه شخص ثالث هر سال متفاوت است. در واقع اهمیتی ندارد که چند سال از اتمام بیمه موتور شما گذشته است زیرا تنها معادل 365 روز جریمه می‌شوید. اگر در بازه زمانی مقرر اقدام به خرید بیمه نمایید، جریمه شما به طور کل بخشیده می‌شود.

 

در ایران داشتن بیمه شخص ثالث اجباری است و موتورسیکلتی که بیمه نداشته باشد به ازای هر روز تاخیر، شامل جریمه دیرکرد می‌شود.
جریمه دیرکرد بیمه موتور سیکلت در سال 1402  در ازای هر روز به شرح زیر است:

موتورسیکلت گازی 2073 تومان
موتورسیکلت دنده‌ای یک سیلندر 2533 تومان
موتور سیکلت دو سیلندر به بالا 2782 تومان
موتور سیکلت سه چرخ یا سایدبار 2992 تومان

اگر می‌خواهید از این فرصت طلایی استفاده کرده و بدون پرداخت جریمه، بیمه نامه خود را تمدید نمایید؛ نیاز است به سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com/thirdpartyMotor) و به شماره تلفن 0214372 مراجعه نموده و بیمه مورد نظر خود را انتخاب و تمدید کنید. چنانچه این فرصت را نادیده بگیرید، در صورت اقدام به خرید بیمه موتور  مجبور هستید تمام هزینه جریمه خود را بصورت نقدی پرداخت نمایید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + نه =

موسویی سه شنبه , 30 آبان 1402 - 15:07

سلام. جریمه دیرکرد دوباره هم بخشیده میشه برا موتورا؟

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان