صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر : 85486

حجم تأمین مالی از سکوهای تامین مالی جمعی هزار میلیارد تومانی شد

حجم تأمین مالی از سکوهای تامین مالی جمعی هزار میلیارد تومانی شد
رقم تامین مالی جمعی صورت‌گرفته از طریق سکوهای کرادفاندینگ فرابورس فراتر از هزار میلیارد تومان رفت و به مبلغ یک هزار و 80 میلیارد تومان رسید.

به گزارش شهر بورس و به نقل از فرابورس، 18 سكوي تأمین مالي جمعي با مجوز فرابورس ايران و در چارچوب دستورالعمل مصوب شورای عالي بورس در حوزه تأمین مالي جمعي در کشور فعال هستند.

اکثر تأمین مالی‌های صورت گرفته از این روش، سررسيدي در حدود یک سال داشته و جذب سرمایه‌ها عمدتا در طرح‌هاي توليدي حوزه‌هاي ماشين‌آلات و تجهيزات، ابزار پزشكي و محصولات دارويي و آرايشي بهداشتي، صنايع شيميايي، رايانه‌اي با مبالغی از 114 میلیون تومان تا 25 میلیارد تومان بوده است.

شایان ذکر است از زمان شكل‌گيري موضوع تأمین مالي جمعي، شركت فرابورس ايران نیز در راستاي عمل به مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، برای اهداف خيرخواهانه از این روش تأمین مالی استفاده كرده است.

به این ترتیب که فرابورس در سال 1398 با شروع پاندمي كرونا براي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نمادهای «کرونا 1 و کرونا 2» به تأمین مالي از محل سکوهای کرادفاندینگ اقدام کرد.


بیشتر بخوانید: آلا روی تابلوی فرابورس می رود


همچنین در سال 1401 نیز به دليل خسارت‌هايي كه زلزله خوي به همراه داشت در نماد «زلزله خوي 01» اقدام به جمع‌آوري وجوه با هدف كمك به هم‌وطنان زلزله‌زده در خوي داشت.

فرابورس ایران در تلاش است با اقداماتی همچون توسعه سکوهای تأمین مالی جمعی، ایجاد بازار ثانویه معاملات گواهی شراکت تأمین مالی و افزايش سواد مالي در اين حوزه، فرهنگ تامین مالی و سرمایه‌گذاری با این روش را در کشور توسعه بخشد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان