صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر : 104130

تحلیل پتانسیل رشد اتریوم در دهه آینده

تحلیل پتانسیل رشد اتریوم در دهه آینده
همه کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده‌اند با اتریوم آشنایی دارند.اتریوم دومین رمزارز جهان است که با هدف برطرف ‌کردن نقاط ضعف بیت کوین به وجود آمد.

به گزارش شهربورس، همه کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده‌اند با اتریوم آشنایی دارند. امروزه هزاران رمزارز در جهان وجود دارند، اما اتریوم دومین رمزارز جهان است که با هدف برطرف ‌کردن نقاط ضعف بیت کوین به وجود آمد. این رمزارز انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به بیت کوین دارد و کاربردهای بلاکچین آن نیز گسترده‌تر است. اتریوم از ابتدای سال جاری میلادی به‌طور پیوسته بر محبوبیت خود افزوده و از آن زمان حدود 71 درصد رشد داشته است. پتانسیل‌های پروژه اتریوم بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران را نسبت به این رمزارز امیدوار کرده، اما از طرفی دیگر افرادی هستند که به رشد آن چندان دلخوش نیستند. در این مقاله قصد داریم تحلیل اتریوم از نگاه کارشناسان بزرگ بازار را بررسی کرده و قیمت آن را در یک دهه آینده موردبررسی قرار دهیم. پس اگر به ارزهای دیجیتال علاقه دارید و می‌خواهید در این زمینه فعالیت کنید، این مقاله را از دست ندهید.

تاریخچه قیمت اتریوم

پیدایش اتریوم به حدود 9 سال قبل باز می‌گردد. این رمزارز برای اولین بار در سال 2014 در یک عرضه‌‌اولیه عمومی به قیمت 0.311 دلار معامله شد. حتی در طی دو سال بعدازآن، قیمت اتریوم به‌ندرت به بالای یک دلار رسید. بااین‌حال، در ژانویه سال 2016 قیمت این رمزارز به رقم باورنکردنی 1270 دلار دست یافت. اتریوم موفق شد دوباره در سال 2021 رشد زیادی را تجربه کند و به رقم باورنکردنی 4891 دلار برسد. متأسفانه بعد از این اتفاق وارد بازار خرسی شدیم و اتریوم هم مانند سایر رمزارزها ریزش قیمت زیادی را تجربه کرد و به 890 دلار رسید. از زمان این اتفاقات تاکنون، بر محبوبیت بیت کوین روزبه‌روز افزوده شده است. ارزش اتریوم از کمترین مقدار خود که 890 دلار بود، از ژوئن سال گذشته تا اکنون 130 درصد رشد داشته، اما همچنان با اوج خود 58 درصد فاصله دارد.

با تحلیل اتریوم درمی‌یابیم که این رمزارز در سال 2023 نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است. یکی از دلایل اصلی این اتفاق شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از دو صرافی ارز دیجیتال بزرگ یعنی بایننس و کوین بیس بود. این کمیسیون همچنین از شرکت سرمایه‌گذاری «گری اسکیل» نیز شکایت کرد، اما شکست خورد. در ماه اکتبر، به دلیل اینکه امیدها برای پذیرفته ‌شدن یک ETF بیت کوین بالا رفته بود، قیمت رمزارزها، یک افزایش را تجربه کرد. همچنین به خاطر درخواست شرکت «بلک راک» برای ایجاد یک ETF برای اتریوم، قیمت این رمزارز به بیش از دو هزار دلار رسید.

 پیش‌بینی ارزش اتریوم برای 2023

اگر به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید و چارت‌ها نگاه کنید متوجه می‌شوید که اتریوم از ژوئن 2022 که پایین‌ترین قیمت خود یعنی 890 دلار را تجربه کرده بود، دائماً با سرعت کمی در حال رشد بوده و کم‌کم دارد به خط مقاومت 2150 دلار نزدیک می‌شود. در این الگو در بعضی از روزها نوسانات قیمتی بزرگی، گاهی بیشتر از 5 درصد، رخ داده است، و هر کدام از این نوسانات به یک خبر مربوط است. آخرین این خبرها نیز گزارش غلطی بود که کوین تلگراف منتشر کرد و در آن خبر تأیید شدن اولین ETF بیت کوین را داده بود. خبرهای این‌چنینی زیادی منتشر شد و آخرین آن‌ها هم که مربوط به «بلک راک» بود، باعث شد تا دوباره بعد از مدت‌ها ارزش اتریوم به بالای 2000 دلار برود. با همه این‌ها، پیش‌بینی کارشناسان برای ارزش اتریوم در باقی‌مانده سال 2023، بیشترین قیمت 2150، کمترین قیمت 1850 و متوسط قیمت 2000 دلار است.

 پیش‌بینی ارزش اتریوم برای 2023

 پیش‌بینی قیمت اتریوم در سال 2024

به‌طور کلی انتظار می‌رود، قیمت ارزهای دیجیتال در سال 2024 یک رشد بزرگ را تجربه کند و وارد بازار گاوی شود؛ بهبود فاکتورهای اقتصادی و رویداد هاوینگ بیت کوین، دو تا ازعوامل این رشد هستند. بااین‌حال همواره در این بازار ریسک وجود دارد و باید به این ریسک‌ها هنگام تحلیل اتریوم توجه کرد. نشانه‌هایی مبنی‌بر وقوع یک رکود بزرگ در جهان دیده می‌شود و قوی‌تر یا ضعیف‌تر شدن این نشانه‌ها بر ارزش اتریوم اثر خواهد گذاشت. همچنین گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار از اتریوم وجود دارد. با در نظر گرفتن همه عوامل مثبت و منفی و تحلیل اتریوم، کارشناسان قیمت میانگین 4500 دلار را برای اتریوم در سال 2024 در نظر گرفتند. ارزش اتریوم در این سال در بدترین شرایط 1800 و در بهترین شرایط 6500 دلار خواهد بود.

 پیش‌بینی ارزش اتریوم در سال 2025

با فرض اینکه در سال 2024 بازار گاوی باشد، می‌توان انتظار داشت که اتریوم همچنان سقف‌های قیمتی خود را در سال 2025 نیز بشکند. تحلیل اتریوم و رمزارزهای دیگر نشان می‌دهد که بازار گاوی معمولاً 18 ماه طول می‌کشد؛ بنابراین اگر بازار گاوی در سه‌ماهه دوم سال 2024 آغاز شود، تا سه‌ماهه چهارم 2025 نیز طول خواهد کشید و این دقیقاً زمانی است که اتریوم به اوج قیمتی خود می‌رسد. طبیعتاً بازار گاوی علاقه‌ها به رمزارز دوم بازار را افزایش داده و در نتیجه‌ی آن، خرید اتریوم و فعالیت شبکه آن نیز افزایش خواهد یافت. با در نظر گرفتن همه این‌ها و تحلیل اتریوم می‌توان گفت که ارزش این رمزارز می‌تواند به حداکثر 10700 دلار برسد. میانگین قیمتی که تصور می‌شود 7600 دلار باشد و پایین‌ترین قیمت نیز 4500 دلار محاسبه شده است.

 پیش‌بینی و تحلیل اتریوم تا سال 2030

با توجه ‌به نوسانات بازار رمزارزها نمی‌توان دقیق گفت که قیمت یک ارز دیجیتال، در شش هفت سال آینده چه مقدار خواهد بود. این احتمال وجود دارد که اتریوم به‌صورت گسترده توسط کمپانی‌های بزرگ و حتی دولت‌ها پذیرفته شود. از طرفی دیگر ممکن است رشد رمزارزهای ارائه‌شده توسط بانک‌های مرکزی موجب رکود در بازار ارزهای دیجیتال شود. البته علاوه بر سال آینده، یک هاوینگ دیگر در سال 2028 اتفاق می‌افتد که می‌تواند منجر به بالارفتن قیمت رمزارزها شود. با تحلیل اتریوم، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که به احتمال زیاد میانگین قیمت این رمزارز در سال 2030، 9800 دلار خواهد بود. کمترین قیمت 7400 و بیشترین 12200 خواهد بود.

 پیش‌بینی و تحلیل اتریوم تا سال 2030

 اتریوم؛ رمزارزی با پتانسیل بالا که سرمایه گذاری در آن ریسک‌هایی دارد

در این مقاله سعی کردیم چشم‌انداز قیمت اتریوم در این دهه را بررسی کنیم. به خاطر داشته باشید که خرید اتریوم و به‌طور کلی سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، بسیار پرریسک بوده و اگر دانش یا تجربه کافی، ندارید بهتر است از یک کارشناس که در این حوزه تجربه کافی دارد کمک بگیرید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 16 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان