شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر : 55183

بررسی تاثیر طرح واگذاری بورس کالا به وزارت صمت

بررسی تاثیر طرح واگذاری بورس کالا به وزارت صمت
امیر توپچی پور کارشناس بازارسرمایه در گفتگویی به بررسی تاثیر طرح واگذاری بورس کالا به وزارت صمت توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهر بورس، توپچی پور گفت : با واگذاری بورس کالا به وزارت صمت زمینه برای حضور دلالان در بازار بورس کالا آماده می شود.

بر اساس گزارش رصد بورس، امیر توپچی پور کارشناس بازارسرمایه درخصوص تاثیر طرح واگذاری بورس کالا به وزارت صمت، اظهار کرد: از آنجایی که بورس کالا زیرمجموعه سازمان بورس است و این سازمان نیز زیر نظر شورای عالی بورس فعالیت می‌کند و در راس شورا نیز وزیر اقتصاد حضور دارد پس دولت می‌تواند بدون واگذاری بورس کالا به وزارت صمت تصمیمات و نظرات خود را به راحتی در بازار اعمال کند.

توپچی پور با بیان اینکه براساس ماده 18 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر هر محصولی که در بورس کالا عرضه شود از بحث قیمت‌گذاری دستوری معاف خواهد شد گفت: اگر بورس کالا به وزارت صمت منتقل شود به طور حتم بازارسرمایه از حیث کارکردی با آسیب جدی مواجه خواهد شد.


بیشتر بخوانید:بورس هفته آخر تیر 1401 چه می شود؟


این کارشناس ارشد بازارسرمایه بیان کرد: مجلس بايد با طرح واگذاری بورس کالا به وزارت صمت مخالفت کند، چراکه در صورت اجرای طرح مذکور علاوه بر تشدید بحث دلالی و حضور سفته‌بازان، سهامداران و تولیدکنندگان نیز متضرر خواهند شد.

او افزود: یکی از مزیت‌های مهم بورس کالا کاهش واسطه‌گرها و سفته بازی است. پس به طور قطع اجرای طرح واگذاری بورس کالا به وزارت صمت به نفع دوگروه مذکور خواهد بود.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه تاکید کرد: نمایندگان مجلس نباید نگاه کوتاه مدتی به طرح واگذاری بورس کالا به وزارت صمت داشته باشند زیرا با تصویب و عملیاتی شدن این طرح بحث قیمت‌گذاری دستوری به طور مجدد داغ خواهد شد و مردم بیشترین آسیب را خواهند دید.

توپچی‌پور گفت: درصورت حذف قیمت گذاری دستوری بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در بورس کالا در راستای افزایش تولید ترغیب خواهد شد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان