صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
کد خبر : 94337

ارزش دلاری بازار سرمایه در مقطع 170 میلیارد دلار در نوسان است

ارزش دلاری بازار سرمایه در مقطع 170 میلیارد دلار در نوسان است
ارزش دلاری بازار سرمایه همچنان در مقطع ۱۷۰میلیارد دلار در نوسان است که همچنان ارزش قابل توجهی را در این بازار شاهد نیستیم.

به گزارش شهر بورس، نیلوفر سادات اقوامی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس امروز، ارزش دلاری بازار را مورد اشاره قرار داد که در مقطع ۱۷۰میلیارد دلار در نوسان می‌باشد که همچنان ارزش قابل توجهی را شاهد نیستیم.

وی در بیان چشم‌انداز کلی‌تر خود به بازار، سیاست‌های بانک مرکزی برای تثبیت نرخ دلار و بالا بردن نرخ بهره را مورد اشاره قرار داد که این سیاست‌ها منجر به رکود بازارهای موازی شده و بازار سرمایه نیز از این امر مستثنی نیست.

وی ادامه داد:‌بر این اساس نیز بازار سرمایه، در مرحله تثبیت خود در سطح حمایتی دو میلیون و  ۱۰۰هزار واحد در نوسان قرار دارد.

این کارشناس بازار سرمایه عوامل رشد بازار سرمایه را اینگونه برشمرد:‌ اتفاقات پیش رو از جمله جلسه شورای رقابت در ارتباط با خودروسازها که می‌تواند بر لیدرهای بازار تاثیر گذارد؛ همچنین نیز به افزایش نرخ دلار، تجدید ارزیابی شرکت‌ها، اخبار احتمالی در ارتباط با توافق و آزادسازی پول‌های بلوکه شده نیز می‌توان اشاره کرد.

وی یکی از عوامل رشد بازار در سال گذشته را افزایش نرخ دلار عنوان کرد که اگر مبنا را بر تکرار شدن تاریخ گذاشته شود، می‌توان در سال جاری نیز با تجدید ارزیابی شرکت‌ها و افزایش نرخ دلار به علاوه اخبار مثبت دیگر همراه با بالا رفتن ارزش معاملات، شاهد بازار خوبی باشیم.


پیش بینی بورس 16 مهر 1402


وی نکته دیگر حائز اهمیت دیگر را سیاست پولی و بانکی و مالیاتی بانک مرکزی ذکر کرد که منجر به انتقال پول از سپرده‌های بلندمدت به سمت حساب‌های جاری شده است و احتمال انتقال این پول‌ها نیز به بازار سرمایه وجود دارد.

وی همچنین در  اشاره به شش ماهه نخست سال جاری نیز اشاره کرد که در آن بازه زمانی بازارهای موازی از جمله طلا، سکه، دلار و خودرو در حالت رکودی قرار داشتند، بازار سرمایه همچنان پربازده‌ترین بازار را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: بازار از لحاظ فاندامنتالی و برخی از تک سهم‌ها از لحاظ تکنیکالی در نقاط بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت قرار دارد؛ بازار از آن کسانی خواهد بود که با صبر خود بازدهی بالایی را به دست می‌آورند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان