صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 89062

نقش ریپل در دنیای ارزهای دیجیتال چیست؟

نقش ریپل در دنیای ارزهای دیجیتال چیست؟
در این مقاله تصمیم گرفتیم به سوال "ریپل چیست؟" پاسخ دهیم و اطلاعاتی جامع درمورد این دارایی که سرعت انتقال بالا و هزینهٔ نسبتاً کمی دارد در اختیار شما قرار دهیم.

تعداد ارزهای دیجیتال موجود در بازار، هر روز در حال افزایش است، اما برخی از آن‌ها مثل ریپل و بیت‌کوین، شناخته‌شده‌تر هستند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به سوال “ریپل چیست؟” پاسخ دهیم و اطلاعاتی جامع درمورد این دارایی که سرعت انتقال بالا و هزینهٔ نسبتاً کمی دارد در اختیار شما قرار دهیم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید و می‌خواهید پاسخی برای پرسش مدنظر خود پیدا کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

نقش ریپل در دنیای ارزهای دیجیتال چیست؟

ریپل چیست؟

طبق گفته والکس در ریپل چیست ریپل علاوه بر اینکه یک رمز ارز است به عنوان یک شبکه پرداخت دیجیتال برای معامله‌های مالی نیز عمل می‌کند. در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار افرادی با نام‌های کریس لارسن (chris Larsen) و جد مک کالب (jed McCaleb) با همکاری یکدیگر ارائه دادند.فرایند اصلی شبیه به سیستم سوئیفت (swift) برای جابه‌جایی پول و سهام بین‌المللی بوده در واقع نوعی سیستم مبادله اموال و دارایی و حواله است. انواع واسطه‌های مالی و بانک‌هایی که با ارزهای فیات گوناگون معامله می‌کنند از این ارز برای سرعت بخشیدن به تراکنش‌ها و کم کردن هزینه‌ی آن استفاده می‌کنند.

ریپل یک شبکهٔ پرداخت بین‌الملی است که شباهت بسیار زیادی به سوئیفت دارد و اولین بار توسط کریس لارسن و جد مک کالبدر سال 2012 از آن رونمایی شد. شما با کمک این سیستم، می‌توانید اموال، حواله و دارایی‌های خود را بدون نیاز به‌واسطه‌هایی مثل بانک‌ها، با سرعت بسیار بیشتر و هزینهٔ کمتر جابه‌جا کنید. توکن این شبکه یعنی Ripple، با نماد XRP در بین اهالی بازار شناخته می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که هدف اصلی این ارز، ایجاد یک مکانیسم واسط بین دو ارز فیات است. درواقع سازندگان قصد داشتند تا از پیچیدگی‌های نقل‌وانتقالات مالی در سیستم سنتی کاسته شود.

تاریخچهٔ ریپل چیست؟

پس از خرید شرکت ریپل پی توسط لارسن و مک کلاب در سال 2012 از شخصی به نام فوجر که آن زمان مالک یک شرکت ریپل پی بود، آغاز شد. در همان روزهای ابتدایی، این دو به فکر راه‌اندازی سیستمی بودند که موسسات مالی و بانک‌ها بتوانند با استفاده از آن، پرداخت‌های خود را انجام دهند. جالب است بدانید که در بین سال‌های 2012 تا 2015، نام این موسسه بارها تغییر کرد تا درنهایت مدیران نام ریپل را برای آن انتخاب کردند.

اگر بخواهیم بیشتر درمورد سوال “ریپل چیست؟” و تاریخچهٔ آن صحبت کنیم، باید به این موضوع اشاره کنیم که این توکن در حال حاضر بین 10 ارز برتر بازار کریپتو قرار دارد و در بین سال‌های 2014 تا 2018، بیشترین رشد خود را تجربه کرد. برای پیشرفت هرچه بیشتر Ripple، شرکت اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک با برخی از بانک‌ها مثل بانک مرکزی آمریکا، سلطنتی کاناداد و …کرد تا سهم بیشتری از انتقالات بین‌المللی را به خود اختصاص دهد. به این نکته توجه داشته باشید که در همان آغاز کار، موسسه اقدام به راه‌اندازی ابزارهایی مثل XRAPID، XVIA و XCUREENT کرد. اما به دلیل نیمه‌متمرکز بودن و شکایت‌های دولت آمریکا، مشکلاتی برای شرکت ایجاد شد.

نقش ریپل در دنیای ارزهای دیجیتال چیست؟

XRP چیست؟

در ادامهٔ بررسی شبکهٔ Ripple و پاسخ به سوال ریپل چیست، باید به این نکته اشاره کنیم که خرید رمز ارز گفته‌شده تفاوت‌هایی با سایر توکن‌های موجود در بازار کریپتو دارد. زمانی که شما بیت‌کوین را خریداری می‌کنید، درواقع روی شبکهٔ این دارایی سرمایه گذاری می‌کنید. در حالی که با خرید ریپل، تنها یکی از محصول شرکت را خریداری می‌کنید که در ابزار مثل XRAPID کاربرد دارد. درمورد XRP باید به این نکته اشاره کرد که شیوهٔ تولید توکن در شبکه، با سایر رمزارزها متفاوت است. سازندگان به جای استفاده از الگوریتم اثبات کار و اثبات سهم، در همان ابتدا 100 میلیارد واحد از این دارایی را تولید کردند و 20 درصد آن را در اختیار شرکت قرار دادند. الباقی کوین‌ها ضرب شده و در یک سپردهٔ غیرمتمزکر ذخیره شد و هر ماه یک میلیارد از آن به بازار تزریق می‌شود تا درنهایت همهٔ ارزهای گفته‌شده به چرخهٔ معاملات وارد شود.

مزیت ریپل چیست؟

اگر با دنیای تکنولوژی و فناوری‌های روز آشنا باشید، از این موضوع آگاهید که با توجه به پیشرفت‌های سال‌های اخیر، می‌توانید در هر نقطه از کره زمین، اپلیکیشن‌های موردنظر خود را دانلود کرده و با دیگران ارتباط برقرار کنید، اما برای جابه‌جایی یک دلار پول برای اشخاص مختلف، با مشکلات فراوانی مثل هزینهٔ بالا و زمان‌بر بودن مواجه هستید. دلیل اصلی این اتفاق را می‌توان نفع بردن موسسات مالی و بانک‌ها دانست. شما در هر بار جابه‌جایی پول، باید کارمزدی پرداخت کنید. در اقع شرکت‌هایی که پشتیانی از این خدمات را انجام می‌دهند، به‌طور سالانه چندین تریلیون دلار از این راه درآمد کسب می‌کنند. درنتیجه طبیعی است که از سیستم های جدید که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد استقبال نکنند. پس می‌توان گفت یکی از مزیت‌های خرید ریپل و همه‌گیرشدن استفاده از شبکهٔ آن به‌عنوان یک لایهٔ واسط، کاهش کارمزدهای پرداختی به سیستم‌ها سنتی فعلی موجود در جهان به حساب می‌آید.

محصولات اصلی ریپل

در ادامهٔ پاسخ به پرسش ریپل چیست؟ در این قسمت قصد داریم محصولات مختلف این شرکت که می‌توان از آن برای پرداخت‌های بین‌المللی استفاده کرد اشاره کنیم. یکی از دلایل افزایش قیمت ریپل در سال‌های اخیر، رشد سریع شبکهٔ مرتبط با این دارایی است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که لزوماً برای استفاده از محصولات گفته‌شده، نیاز به XRP نیست.

نقش ریپل در دنیای ارزهای دیجیتال چیست؟

ایکس رپید

این محصول به افراد کمک می‌کند که در سریع‌ترین زمان ممکن، میزان مدنظر از دارایی‌های خود را به شخص دیگری واگذار کنند. فرض کنید شما قصد دارید 1000 دلار به حساب شخصی در کشوری مثل برزیل واریز کنید؛ در حال عادی به دلیل پروسه‌های پیچیدهٔ امنیتی که برای تأیید از آن استفاده می‌شود، ممکن است این جابه‌جایی زمان زیادی را از شما تلف کند، اما با این محصول که از سیستم بلاکچین استفاده می‌کند، تمام تأییدیه‌ها در کمتر از چند دقیقه صادر می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که این روش صرفاً سرعت انتقال را افزایش می‌دهد و به هیچ عنوان واسطه‌ها را حذف نمی‌کند.

ایکس کارنت و ایکس ویا

دو محصولی هستند که برای انجام پرداخت‌ها از ریپل استفاده نمی‌کنند. درواقع آن‌ها را می‌توان رابطی بین اعضای مختلف شبکه دانست که به کاربران یعنی بانک‌ها و موسسات مالی وابسته کمک می‌کنند تا سرعت تعاملات خود را افزایش دهند.

بررسی کیف‌پول‌های مناسب ریپل

اگر قیمت ریپل را براساس داده‌های منتشرشده را بررسی کرده باشید، متوجه می‌شوید که این دارایی به دلیل اهداف بلندپروازانه‌ای که توسعه‌دهندگان آن در سر دارند، از ابتدای آغاز فعالیت تا به امروز، رشد قابل‌قبولی را تجربه کرده‌اند. اگر شما هم به‌عنوان یک سرمایه‌گذار قصد خرید این رمزارز را دارید، باید از کیف‌پول‌های مطمئن برای نگه‌دای آن استفاده کنید. در این بخش برخی از بهترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • تراست ولت
  • ترزرو
  • متامسک

جمع‌بندی

XRP یکی از ده ارز بزرگ موجود در بازار کریپتو است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به این سوال مهم که ریپل چیست پاسخ دهیم و اطلاعاتی درمورد محصولات این شبکه و کیف‌پول‌هایی که می‌توان برای نگه‌داری توکن‌ها از آن استفاده کرد در اختیار شما قرار دهیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + سیزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان