شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر : 57171

سخنگوی گمرک:

میزان تجارت خارجی غیرنفتی به ۱۰۹ میلیارد دلار رسید

میزان تجارت خارجی غیرنفتی به ۱۰۹ میلیارد دلار رسید
سخنگوی گمرک از میزان تجارت خارجی غیرنفتی کشور به ۱۰۹ میلیارد دلار، خبر داد.

به گزارش شهر بورس، تجارت خارجی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد؛ بنابراین نیاز است که مسوولان دولتی، توجه ویژه ای به تجارت خارجی داشته باشند. تحریم ها تاثیر بسیاری بر کاهش تجارت خارجی کشور داشته است و با نهایی شدن برجام انتظار می رود میزان تجارت خارجی کشور مسیر صعودی در پیش بگیرد.

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، «روح الله لطیفی» در تشریح تجارت یک ساله دولت سیزدهم، اظهار داشت: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم در شهریور سال 1400 تا پایان مرداد سال جاری 161 میلیون و 64 هزار تن کالا به ارزش 108 میلیارد و 868 میلیون دلار، بین ایران و سایر کشورها تبادل شد که این میزان نسبت به مدت مشابه در دولت گذشته از لحاظ وزنی 3 درصد و از لحاظ ارزش 30 درصد با رشد همراه بوده است.

وی گفت: سهم صادرات کالاهای ایرانی در دولت سیزدهم، 121 میلیون و 176 هزار تن کالا به ارزش 52 میلیارد و 296 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه بدون تغییر در وزن (کمتر از یک درصد)، 27 درصد در ارزش، افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید: بورس سبزپوش شد


لطیفی در خصوص میزان واردات در دوره یک ساله فعالیت دولت سیزدهم، گفت: 39 میلیون و 888 هزار تن کالا به ارزش 56 میلیارد و 572 میلیون دلار، از ابتدای شهریور سال قبل تا پایان مرداد 1401 از گمرکات اجرایی کشور ترخیص شده و وارد زنجیره تامین و توزیع شد که نسبت به مدت مشابه 13 درصد در وزن و 31درصد در ارزش با رشد همراه بوده است.

سخنگوی گمرک افزود: در یک سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه تجارت خارجی نسبت به مدت مشابه، پنج میلیون و 85 هزار تن کالا و 24 میلیارد و 302 میلیون دلار بیشتر، تبادل تجاری صورت گرفته که چهار میلیون و 683 هزار تن از این میزان و ارزش 13میلیارد و 215 میلیون دلار مربوط به افزایش واردات در دولت سیزدهم بوده و 402هزار تن از لحاظ وزن و 11میلیارد و 87 میلیون دلار از لحاظ ارزش نیز مربوط به صادرات بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: میزان ترانزیت کالاهای خارجی از کشورمان در این بازه زمانی یک ساله نیز به بیش از 13 میلیون و 850 هزار تن رسیده است که این میزان در بازه زمانی یک ساله، بالاترین حد نصاب در تاریخ کشور بوده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − پانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان