شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر : 121867

مزایا و معایب عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ایران

مزایا و معایب عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ایران
نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این خصوص از تفکر و رویکرد جدید بانک مرکزی بگفت و تاکید کرد در رابطه با قیمت و فروش، اتحادیه نقشی ندارد و ناظر بر فروش است.

به گزارش شهر بورس، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه یک سال پیش بانک مرکزی اعلام کرد، شرکت‌های صادراتی به ازای ارز حاصل از صادرات می‌توانند شمش وارد کنند، گفت: «این موضوع می‌توانست مشکل تهیه شمش برای تولیدکنندگان را مرتفع کند، اما به گفته بانک مرکزی شرایط و نحوه این عرضه خوب نبوده است. حتی بعضی مواقع این شمش‌ها به دست مصرف‌کننده نهایی نمی‌رسید و در برخی مواقع از کشور خارج می‌شد.»

وی اقدام برگزاری حراج شمش طلا زیر نظر بانک مرکزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «برخی از تولیدکنندگان ما قدرت خرید شمش که به قیمت روز حدود سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌شد را نداشتند. بنابراین قرار شد آبشده فروش‌ها هم در این حراج شرکت و به صورت خرد طلا را به تولید‌کننده‌های خرد عرضه کنند.»

بذرافشان تاکید کرد: «این اقدام بانک مرکزی با هدف جمع شدن رانت و رسیدن مواد اولیه به دست مصرف‌کننده نهایی بود و مشکل تولید‌کننده‌ها را در ارتباط با مواد اولیه حل کرده است.»

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + شانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان