صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
کد خبر : 94579

جنگ حماس و اسرائیل قیمت کدام خودروها را گران کرد؟

جنگ حماس و اسرائیل قیمت کدام خودروها را گران کرد؟

از روز گذشته بازارهای ایران کار خود را تحت تأثیر آغاز جنگ حماس و اسرائیل آغاز کردند. بر این اساس قیمت کدام خودروها گران شد؟

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت‌نیوز، خاورمیانه باز هم به کانون جنگ و بحران در جهان تبدیل شد. پس از آغاز جنگ حماس و اسرائیل در روز شتبه، بازارهای ایران از دیروز به آن واکنش نشان دادند و ترکش‌های این جنگ‌افروزی را بر تن خود حس کردند.

بازار سرمایه ایران که در سه سال اخیر حتی به اتفاقات مثبت واکنش منفی نشان می‌دهد، بیش از سایر بازارها سایه جنگ را بر سر خود دید و در اولین واکنش به جنگ افت 2.5 درصدی را تجربه کرد. در روز گذشته 95 درصد سهام قرمزپوش شدند تا یکشنبه سیاه دیگری در بورس ایران ثبت شود.

بازارهای جهانی نیز امروز در آغاز هفته کاری خود به این جنگ واکنش نشان دادند و شاخص اونس طلا که در قیمت 1834 دلار بسته شده بود، تا ظهر امروز به 1851 دلار رسید. بازار طلای ایران هم که از دو متغیر اونس جهانی و قیمت دلار تبعیت می‌کند، به دنبال این اتفاق روند صعودی را در پیش گرفت. بدین ترتیب هر گرم طلای 18 عیار در اولین واکنش به جنگ حماس و اسرائیل به محدوده دو میلیون و 366 هزار تومان رسید که 166 هزار تومان گران‌تر از آغاز فعالیت بازار در ابتدای هفته بود. امروز، 17 اردیبهشت 1402، این بازار به روند صعودی خود ادامه داد تا دو میلیون و 442 هزار تومان پیش رفت.

سکه امامی هم که دیروز تا مرز 30 میلیون تومان پیش رفته بود، امروز این مرز را شکست و در آستانه ورود به کانال 30 میلیون و 200 هزار تومان قرار گرفت تا نسبت به روز شنبه رشد بیش از دو میلیون تومانی را به ثبت برساند.

دلار به‌عنوان دیگر متغیر مؤثر بر بازار طلا و سکه، پس از چهار ماه سکون، در شروع جنگ حماس و اسرائیل سنگر سنگین خود را از دست داد و در اولین روز پس از جنگ تا 52 هزار تومان بالا رفت و تا ظهر امروز نرخ 53 هزار تومان را هم ثبت کرد.

اما دامنه تأثیر دلار محدود به طلا نمی‌شود و سایر بازارها، ازجمله خودرو نیز از آن تبعیت می‌کنند. جدا از اصابت مستقیم ترکش‌های جنگ حماس و اسرائیل بر بدنه خودروهای نحیف ایرانی، اوج‌گیری قیمت دلار هم می‌تواند نشانه‌ای بر پایان ثبات قیمتی خودرو در نیم‌سال ابتدایی 1402 باشد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان