صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر : 85989

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در دیدار با سرپرست وزارت صمت؛

تبریز مکتب اقتصادی خاص خود را دارد

تبریز مکتب اقتصادی خاص خود را دارد
رئیس اتاق بازرگانی تبریز در دیدار سرپرست وزارت صمت با فعالان بخش خصوصی با اشاره به قدمت استان آذربايجان‌شرقی در حوزه تجارت و صنعت گفت: اتاق بازرگانی تبریز اولين اتاق بازرگانی کشور است و تبریز مکتب اقتصادی خاص خود را دارد.

به گزارش شهر بورس، یونس ژائله با بیان اینکه ۹۰ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است، افزود: در حال حاضر چهار هزار واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد و استان ما در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، معادن و گردشگری پتانسیل‌های بالایی دارد و موقعیت استراتژیک استان و قرارگیری آن در مسیر جاده ابریشم، جایگاه ویژه‌ای به آن داده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید داخلی، مهم‌ترین خواسته بخش خصوصی از دولت را ایجاد اعتماد بین بخش خصوصی و دولتی عنوان و بر ضرورت استفاده از نخبگان اقتصادی و ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد.


بیشتر بخوانید: دیدار سفیر کرواسی با رئیس اتاق بازرگانی تبریز


رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه ناوگان حمل ونقل عمومی استان از قدیمی‌ترین ناوگان‌های حمل و نقل در کشور محسوب می‌شود، بر ضرورت تقویت این بخش تاکید و خواستار راه‌اندازی خط آهن جلفا- نخجوان برای دسترسی بهتر به بازارهای چین و روسیه شد.

وی کمبود منابع بانک‌های استان، ناترازی در تامین برق، آب و گاز و مشکلات لجستیکی را از چالش‌های صنعتگران در آذربايجان‌شرقي دانست.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان