شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 82969

رئیس موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری آذربایجان:

اجلاس هیئت رییسه اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز برگزار می‌شود

اجلاس هیئت رییسه اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز برگزار می‌شود
رئیس موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری از برگزاری اجلاس هیئت رییسه اتحادیه بین‌المللی دانشگاه های منطقه قفقاز به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش شهر بورس، کامران پاشایی در نشست خبری نخستین اجلاس هیئت رییسه اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز در تبریز، اظهار داشت: این اجلاس ۲۰ و ۲۱ خرداد در محل هتل رویال پالاس تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های منطقه قفقاز، خاطرنشان کرد: این اتحادیه شامل ۱۶ کشور و ۱۸۷ دانشگاه عضو است که با بنیان گذاری ترکیه و ایران کار خود را در حوزه‌های علمی و پژوهشی آغاز کرده است. از سال ۱۴۰۱ طی انتخاباتی، ریاست اجرایی این اتحادیه به دانشگاه چرخ نیلوفری داده شد که پیش از این هیچ دانشگاه ایرانی مدیریت اجرایی عهده‌دار نشده بود.

رئیس موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری آذربایجان یادآور شد: هدف اصلی این اتحادیه، تعامل هرچه بیشتر روابط علمی بین کشورهای منطقه است. اگر این تعامل انجام نشود، رشد اقتصادی امکان پذیر نخواهد بود. ایجاد آمادگی کافی در نظام آموزش عالی مستلزم این است که سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده و ظرفیت‌ها را عرضه کنیم.

پاشایی ادامه داد: با تعاملی که روسای دانشگاه‌ها در این اتحادیه ایجاد می‌کنند ظرفیت های اقتصادی می‌تواند رشد کند.چهار اتحادیه دانشگاهی در جهان وجود دارد که پویاترین و فعال‌ترین اتحادیه، اتحادیه منطقه قفقاز است.

وی با اشاره به برنامه های اجلاس هیئت رییسه اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز، عنوان کرد: روسای دانشگاه‌های دولتی آنکارا، کابادوکیا و سایر دانشگاه‌های آکدنیز، استانبول، آنتالیا، ایغدیر، دولتی و بولو؛ در این اجلاس حضور خواهند داشت. در این اجلاس به حدود شش دانشگاه ایرانی احکام عضویت در اتحادیه اعطا خواهد شد.


بیشتر بخوانید: آینده بازار خودرو چه خواهد شد؟


رئیس موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری ادامه داد: دانشگاه‌های دولتی ارومیه، مراغه، دانشگاه بین‌المللی دی۸ و موسسه آموزش عالی میزان، رشدیه و اسوه؛ به عضویت رسمی در اتحادیه درآمده‌اند.

پاشایی درمورد مدعوین این اجلاس، گفت: میهمانان داخلی و خارجی به همراه دبیرکل یونسکو در این اجلاس حضور خواهند یافت. وزیر علوم نیز برای حضور قول مساعد داده و ۵۰ نفر از ترکیه و ۱۶ نفر روسای دانشگاه ها حضورشان قطعی شده است. از استاندار آدربایجان شرقی، معاونان، مدیران کل و روسای دانشگاه‌های منطقه نیز دعوت کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شهر بورس مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دانشگاه‌های منطقه قفقاز برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، عنوان کرد: ظرفیت‌های زیادی در منطقه قفقاز وجود دارد. اگر داشته باشد، این بستر را فراهم کردیم که با گفتمان رو در رو بتواند طرح خود را ارائه کند.

رئیس موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری افزود: مسلماً افراد توانمند اقتصادی که طرحی دارند، با گفتمان رودررو می‌توانند آن را ارائه و با روسای دانشگاه‌ها تعامل کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان