تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر : 64816

جای ما در دنیایی ۸ میلیارد نفره تنگ نیست

جای ما در دنیایی ۸ میلیارد نفره تنگ نیست

سازنده برج میلاد معتقد است که زندگی مانند استادیوم ورزشی بوده که ۱۰۰ هزار نفر، به تماشای بازی ۲۲ نفر نشسته اند و بهتر است به نحوی زندگی کنیم که تماشگر نباشیم.

به گزارش شهر بورس، سازنده برج میلاد در چهارمین اجلاس بین المللی مدیریت استراتژیک در حوزه کسب و کار، کارآفرینی و توسعه اقتصادی با محوریت نوسازی، اشتغال‌زایی و هوشمند سازی مجموعه ها پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به ناامیدی های موجود در جامعه کارآفرینی گفت: جای ما در دنیایی ۸ میلیارد نفره تنگ نیست.

این اجلاس که روز گذشته ۱۵ آذر ۱۴۰۱ در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد میزبان تعدادی از چهره های کارآفرین، صمد سلیمان زاده سازنده برج میلاد ، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران و تعدادی دیگر از مدیران تشکل های صنفی بود.

سلیمان زاده، در این اجلاس گفت: لازم است هر کدام از ما در حوزه کاری خود، اثری منحصر به فرد به جای بگذاریم و کاری متمایز برای خومان و برای کشورمان انجام دهیم.


بیشتر بخوانید:وزارت صمت برای حمایت از کسب و کارها چه برنامه ای دارد؟


وی افزود: من معتقد هستم جای ما در دنیایی ۸ میلیارد نفره تنگ نیست و ما باید نقش خود را ایفا کنیم. زندگی مانند استادیوم ورزشی است که ۱۰۰ هزار نفر تماشاچی بازی ۲۲ نفر هستند. بنابراین بهتر است به نحوی زندگی کنیم که تماشگر نباشیم.

سلیمان زاده گفت: همه فکر می کنیم که ابرقدرت ها، تمامی جایگاه های مهم را گرفته اند و جایی برای ما باقی نمانده است. اما این طور نیست. جمعیت روز به روز زیاد می شود و هر کس متمایز فکر کرده و حرکت کند ۱۰۰ درصد موفق خواهد بود. سرعت هوشمندانه جهان نشان می دهد که خیلی زود، بسیاری از مشاغل از بین خواهند رفت، پس باید اطلاعاتمان را زیاد کنیم و در کسب و کارهای خودمان به کار ببریم.

تحریم ها تولیدی های صنفی را رونق داد

رئیس اتاق اصناف ایران نیز در این اجلاس به عنوان دیگر سخنران گفت: حوزه اصناف برای دولت هزینه ندارد مشاغل صنفی با سرمایه های کم ایجاد می شوند. در مقایسه کارگاه های تولیدی صنفی با کارخانه های بزرگ می توان گفت که تولیدی های صنفی با هزینه هایی بسیار کمتر از کارخانه ها و در مدت زمان کمتری ساخته می شوند.

نوده فراهانی گفت: هرچند هر کشوری به صنایع بزرگ نیاز دارد اما تولیدی های کوچک ارزش افزوده زیادی برای کشور ایجاد می کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک در کشور مجوز دارند که بیش از ۷۰درصد آنها مشغول به کار هستند. در سالهای گذشته واردات بی رویه، مثلا در بخش کفش، تولیدی های داخلی را ورشکست کرده بود. اما با آغاز تحریم ها، عده کثری از اصناف به تولید روی آوردند و امروز کالاهای بسیار با کیفیتی را تولید می کنند. این کالاها چنان کیفیت بالایی دارند که گاها از نمونه های کشورهای پیشرفته بهتر هستند هرچند جامعه کمتر این محصولات را می شناسند.

وی گفت: لذا باید دست تولیدکنندگان را ببوسیم که اگر اینان نبودند امروز شرایط بسیار سخت تری داشتیم . اگر دولت ها پیش تر به تولید اهمیت می دادند امروز وابستگی کمتری به بیگانگان داشتیم.

ورود کسب و کارهای سنتی به دیجیتال مارکتینگ

نوده فراهانی بیان کرد: باید توجه داشت اگر در بحث اشتغال هزینه نکنیم، ناچاریم برای رفع بزهکاری های اجتماعی اقدامات دیگری انجام دهیم. بنابراین اشتغال زایی در هر امری مهم است و به طور قطع کسبه در شرایط ثبات اقتصادی می توانند، کالا و محصول خود را به سهولت به فروش برسانند و با اطمینان خاطر به خرید کالا یا مواد اولیه اقدام کنند.

نوده فراهانی تاکید کرد: امروز ورود کسب و کارهای سنتی به دیجیتال مارکتینگ یک ضرورت است و همه می دانیم که باید با علم روز پیش برویم تا عقب نمانیم. یکی از رویکردهای دولت سیزدهم باید توجه به ساختار توسعه ای کسب و کارهای کوچک و متوسط باشد و ما نیازمند حرکت ایشان به سمت بازاریابی و فروش هوشمند هستیم.

در این مراسم از تعدادی از کارفرمایان تقدیر به عمل آمد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

 

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ