شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
کد خبر : 62951

وزارت صمت برای حمایت از کسب و کارها چه برنامه ای دارد؟

وزارت صمت برای حمایت از کسب و کارها چه برنامه ای دارد؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کسب وکارها جزو دارایی های نامشهود به شمار می روند ; دارای اهمیت هستند، اما متاسفانه سهم ما از دارایی نامشهود حدود 30 درصد است در حالی که این سهم حداقل باید بیش از 60 درصد باشد.

به گزارش شهر بورس به نقل از فارس، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه متوازن‌سازی اقتصاد با افزایش سهم دارایی‌های نامشهود (کسب و کارها) امکان‌پذیر است، گفت: بر این اساس این وزارتخانه پنج محور برای حمایت از کسب و کارها برنامه‌ریزی کرده است.

سیدرضا فاطمی امین امروز در مراسم (روز نوآوری و فناوری ایران‌ ساخت) که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: وقتی صحبت از کارآفرینی می‌شود توجه به محصول صورت می‌گیرد. بنابراین خروجی دستاوردی که کارآفرین دارد سازماندهی و فعال کردن کسب و کار است.

وی با بیان اینکه ثروت کشور را می‌توان به چهار قسمت تقسیم کرد، اظهار داشت: دارایی‌های خارجی، ثروت‌های طبیعی، دارایی‌های فیزیکی و دارایی‌های نامشهود ثروت کشور محسوب می‌شوند که در یک اقتصاد متعادل سهم دارایی‌های فیزیکی معمولاً 14 درصد و سهم دارایی‌های نامشهود 85 درصد است. لذا از آنجا که کسب و کارها جزو دارایی‌های نامشهود به شمار می‌روند؛ دارای اهمیت هستند و اگر دارایی‌های نامشهود در کشوری وجود نداشته باشد آن کشور خام‌فروش خواهد بود.


بیشتر بخوانید اختصاص وام به کسب و کارهای اینترنتی


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بنابراین برای متوازن کردن اقتصاد باید دارایی نامشهود داشت که متأسفانه سهم ما از دارایی‌های نامشهود حدود 30 درصد است در حالیکه این سهم حداقل باید بیش از 60 درصد باشد.

فاطمی امین با بیان اینکه دارایی‌های نامشهود ثروت خلق می‌کند، عنوان کرد:‌ بنابراین باید از کارآفرینان نه تنها برای تولید محصول بلکه برای تولید ثروت نیز تشکر کرد.

وی اظهار داشت: لذا با توجه به اهمیت کسب و کار برای تولید ثروت ما نیز در وزارت صمت کارهایی را برای این کسب و کارها در پنج محور انجام داده‌ایم که امیدواریم موجب ارتقای ثروت و سرمایه سازمانی شود.

حمایت از کسب و کارها

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از این کارها پایش کسب و کارها است که اقدامات لازم در این رابطه انجام شده تا اطلاعات کسب و کارها در زمینه‌های مختلف از جمله تولید جمع‌آوری شود و امیدواریم تا پایان امسال بخش زیادی از واحدهای صنعتی را در قالب پایش رصد کنیم.

فاطمی امین افزود: دومین کار در وزارت صمت تقویت و گسترش خدمات کسب و کارها از جمله تقویت و تشکیل شرکت‌های زنجیره تأمین است.

وی ادامه داد: سومین موضوع که باید به آن متمرکز شد موضوع رتبه‌بندی است که بر این اساس باید فعالیت‌ها و خروجی بنگاه‌ها را دریافت کنیم و متناسب با عملکرد، آنها را رتبه‌بندی کرد و این رتبه‌ها در تخصیص‌ها مؤثر باشد که این کار نیز آغاز شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع چهارم اصلاح و بهبود خدمات و مجوزهایی است که وزارت صمت به کسب و کارها می‌دهد و موضوع پنجم نیز هماهنگی برنامه‌های کسب و کار با برنامه‌های حاکمیت است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + هشت =

پراپ تریدینگ

کمان