صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر : 126039

چهاردهمین سمینار سالانه «اینداست سولار آذربایجان» برگزار شد

چهاردهمین سمینار سالانه «اینداست سولار آذربایجان» برگزار شد
چهاردهمین سمینار سالانه «اینداست سولار آذربایجان» با محوریت آشنایی صنایع استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل، با نیروگاه‌های تجدیدپذیر، عصر روز سه‌شنبه در آمفی‌تئاتر مرکز همایش‌های سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.
به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در این رویداد دو بخش، سخنرانی‌های تخصصی و جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و در قالب مباحث تخصصی، در زمینه احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و توسعه پایدار صنعتی، مطرح شد.
صفامنش؛ معاون علمی-فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دفتر ریاست جمهوری در این دیدار به اهداف دولت در راستای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و قوانین مرتبط اشاره کرد.
یونس اکبرپور پایدار؛ عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز، در حاشیه این دیدار، ناترازی انرژی را یکی از چالش‌های اساسی صنایع استان عنوان کرد و افزود: صنایع برای بهبود ناترازی انرژی، مجبور به ورود به بحث سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی هستند.
وی با تأکید بر اینکه بهره‌وری نیروگاه‌های تولید برق در کشور پایین است، گفت: نیروگاه‌های ما فرسوده شده‌اند و همین امر از کارآیی آن‌ها کاسته است.
رئیس کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز گفت: ۱۵ درصد مصرف برق صنایع پرت می‌شود و اگر تجهیزات کارخانه‌ها به‌روز شود، عملاً ۱۵ درصد از مصرف نیروگاه‌ها از مدار خارج می‌شود.
پایدار با اشاره به وجود ناترازی در حوزه انرژی تصریح کرد: صنایع برای تداوم فعالیت‌های خود، مجبور به ورود به این حوزه هستند و ما نیز در کمیسیون انرژی در تلاش هستیم تا با عارضه‌یابی، بهترین روش را به فعالان بخش خصوصی عرضه کنیم.
اکبر فرج‌نیا؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، در این سمینار به اهمیت تاریخی تبریز و نقش آن در تحولات صنعتی استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد.
وی با تأکید بر اینکه بیش از 70 درصد انرژی مصرفی استان در بخش صنعت و تولید به کار می‌رود، افزود: استان ما با چالش‌ِ ناترازی انرژی برق مواجه است.
سعید رسالی؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی، در ادامه به بررسی سیاست‌های اجرایی در حوزه انرژی پرداخت و به مزایای خرید انرژی از تالار سبز نسبت به بازار عمده‌فروشی اشاره کرد.
وی اضافه کرد: صرفه‌جویی‌های حاصل از این روش می‌تواند به سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر منجر شود، که نقش مهمی در بهبود اقتصاد کشور خواهد داشت.
حمیدرضا صالحی؛ رئیس هیئت‌مدیره انجمن ساتکا، به اهمیت تولید داخلی قطعات مورد نیاز برای نیروگاه‌ها تأکید کرد و از سرمایه‌گذاران خواست تا با توجه به کاهش هزینه‌ها ناشی از تولید محلی، در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.
فرزاد توفیقی؛ مدیر برق شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، به‌ضرورت تغییر رویه در تأمین انرژی و اقدامات انجام‌شده در زمینه نصب پنل‌های خورشیدی بر پشت‌بام‌های واحدهای اداری اشاره کرد.
بهمن‌آبادی، مدیر دفتر برنامه راهبردی و تنظیم مقررات ساتبا، به مقایسه فرآیندهای احداث نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر پرداخت و اظهار داشت که احداث نیروگاه تجدیدپذیر در مقایسه با نیروگاه حرارتی، زمان کمتری نیاز دارد.
در ادامه این سمینار، پس از طرح مباحث و توصیه‌های وزارت نیرو برای تنوع‌بخشی به منابع تأمین انرژی و الزامات قانونی مربوط به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع و با تأکید بر اینکه بر اساس ماده 16 قانون جهش تولید دانش‌بنیان، صنایع با مصرف بیش از 1 مگاوات مکلفند تا سه سال آینده، 5 درصد از انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین کنند، شرکت‌کنندگان سؤالات خود را طرح کرده و به‌تبادل نظر پرداختند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان