شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
کد خبر : 95404

پیش نشست همایش بین المللی سرمایه‌گذاری گامی موثر در جذب سرمایه‌گذار

پیش نشست همایش بین المللی سرمایه‌گذاری گامی موثر در جذب سرمایه‌گذار
شهردار تبریز گفت: همایش بین المللی سرمایه‌گذاری بزرگترین رویداد شهری تبریز است که با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

به گزارش شهر بورس به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار به همراه حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر و یاسین بجانی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران ارشد شهرداری تبریز، با معبودی‌فر، سرکنسول ایران در ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

یعقوب هوشیار در این دیدار، با اشاره به تجدید نظر در اجرای مفاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین تبریز و استانبول، گفت: همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری بزرگترین رویداد شهری تبریز است که با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به علاقمندی تعدادی از سرمایه گذاران ایرانی مقیم در شهر استانبول برای سرمایه گذاری در شهر تبریز افزود: برگزاری پیش نشست این همایش گام موثری در جذب و حضور سرمایه گذاران و مشارکت آنها در پروژه های سرمایه گذاری شهر تبریز است.

پیش نشست همایش بین المللی سرمایه‌گذاری گامی موثر در جذب سرمایه‌گذار

هوشیار با بیان اینکه اهمیت و جایگاه شهر تبریز در بین سایر کلانشهرهای کشور و وجود اشتراکات منطقه ای از جمله زبان و فرهنگ و جذابیت های متعدد، عامل مهمی برای حضور سرمایه گذاران ترک در شهر تبریز است، یادآور شد: سرکنسولگری ایران می تواند نقش موثری در بسط ارتباطات مختلف در حوزه های فرهنگی و اقتصادی شهر تبریز با استانبول داشته باشد.

شهردار تبریز استفاده از توانمندی ها و تولیدات شرکت های تولید تجهیزات حمل و نقل شهری را از نیازهای شهرداری تبریز معرفی و برای واردات و استفاده از آنها در مدیریت حمل و نقل شهری اعلام آمادگی کرد.


همایش حسابداری ایران


وی با اشاره به فعالیت سرمایه گذاران ترک در بخش ساختمان سازی از تصمیم شهرداری برای معرفی بخش‌های علوم و تکنولوژی به این افراد خبر داد.

هوشیار پیشنهاد کرد جلسه یا مجمع مشترکی بین شهرداران ۵ شهر مهم ایران و مطرح ترکیه تشکیل و این شهرها ضمن آشنایی با پتانسیل های همدیگر از ظرفیت های هم استفاده کنند.

معبودی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت این سرکنسولگری در توسعه ارتباطات بین دو کشور، آمادگی خود را برای پوشش برنامه‌های شهرداری تبریز اعلام کرد.

وی با اشاره به تحصیل ۲۶ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های استانبول از مراجعه روزانه هزار نفر با این کنسولگری خبر داد.

معبودی‌فر همچنین از ارتباط خوب کنسولگری جمهوری اسلامی ایران با شهرداری استانبول خبر داد.

برنامه دیدار شهردار تبریز و هیئت همراه وی با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول، با هماهنگی مستمر نمایندگی محترم وزارت امور خارجه در تبریز انجام پذیرفته است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان