شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر : 115270

پیش بینی قیمت دلار 28 بهمن 1402

پیش بینی قیمت دلار 28 بهمن 1402
قیمت دلار در هفته پایانی بهمن در محدوده‌ای رنج نوسان داشت. اما کارشناسان اقتصادی قیمت دلار 28 بهمن 1402 را چگونه پیش بینی می کنند؟

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در هفته پایانی بهمن با بازدهی مثبت بسته شد. این اسکناس در آخرین معامله روز پنج‌شنبه، ۲۶ بهمن، در پله هشتم کانال پنجم کریدور ۵۰ هزار تومانی معامله شد و این بیشترین قیمت دلار طی هفته گذشته بود. معامله‌گران معتقدند سیاست‌گذار برای اینکه در روزهای پایانی سال دست خالی نشود، عرضه دلار را محدود کرده است.

نهاد پولی کشور برای تثبیت قیمت دلار علاوه بر ارزپاشی با کمک انتشار اوراق گواهی خاص و ثبت نام خودروهای وارداتی توانست روند صعودی قیمت در بازارهای مالی را مهار کند. این در حالی است که به نظر می‌رسد آرامش نسبی در منطقه خاورمیانه را نیز باید اهرمی برای ثبات قیمت دلار عنوان کرد.

روند رنج قیمت دلار ادامه دارد؟

کارشناسان اقتصادی  برای قیمت دلار در روزهای پایانی بهمن و هفته نخست اسفند انتظار روند رنج بین پله‌های چهار و شش کریدور ۵۰ هزار تومانی را دارند. آنها می‌گویند، برای ادامه سال دلار در محدوده قیمتی فعلی با نوسانات محدود معامله می‌شود؛ اما در نهایت قیمت به سمت سقف کریدور ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد. هر چند ایجاد هر روندی در بازارهای مالی به وضعیت تنش‌های منطقه‌ بستگی دارد.


شرایط خرید دلار با کارت ملی


تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند با وجودی که نهاد سیاست‌گذار تلاش دارد قیمت دلار را در محدوده‌ای مشخص ثابت نگه دارد؛ اما تمایلی نیز به عقب‌نشینی قیمت در پایین کریدور ۵۰ هزار تومانی ندارد.

دلار پشت‌خطی صعودی شد

گفتنی است روند قیمت دلار در بازار پشت خطی صعودی است و دلار به پله پنجم کریدور ۵۰ هزار تومانی راه یافته است. روز پنجشنبه ۲۶ بهمن در بیشتر ارزها افزایشی بود. درهم با افزایش ۲۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۳۳۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن قیمت تتر ۱۰۰ تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومانی قرار گرفت. روز پنجشنبه پوند انگلیس افزایش محدود ۵۴۰  تومانی داشت و با رقم ۷۰ هزار و ۴۴۰ تومان معامله شد. قیمت یورو افزایش قیمت ۴۳۰ تومانی داشت و به قیمت ۶۰ هزار و ۲۳۰ تومان رسید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + سیزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان