شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر : 119316

پیش بینی قیمت دلار در فروردین 1403

پیش بینی قیمت دلار در فروردین 1403
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه افزایش نرخ ارز در پایان سال امری عادی است، گفت: معمولاً تقاضا برای واردات در انتهای سال افزایش پیدا می‌کند؛ چون بسیاری از واردکنندگان تمایل دارند کالای خود را قبل از سال جدید وارد کنند.

به گزارش شهر بورس به نقل از تسنیم، مرتضی عزتی، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه افزایش نرخ ارز در پایان سال امری عادی است، گفت: معمولاً تقاضا برای واردات در انتهای سال افزایش پیدا می‌کند؛ چون بسیاری از واردکنندگان تمایل دارند کالای خود را قبل از سال جدید وارد کنند.

وی افزود: معمولاً در فروردین و اردیبهشت ماه واردات و ثبت سفارش سخت‌تر است؛ بنابراین تقاضا در پایان سال افزایش پیدا می‌کند، همچنین بانک‌ها نیز در دو ماه گفته‌شده معمولاً کمتر تسهیلات می‌دهند.

این اقتصاددان با اشاره به این موضوع که بسیاری از بنگاه‌ها در فروردین و اردیبهشت‌ماه با رکود مواجه هستند، تأکید کرد: مشتریان و بنگاه‌داران نیز تمایل دارند در پایان سال معاملات خود را انجام دهند، از این جهت نیز تقاضا برای ارز افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه قیمت دلار کمی بالا می‌رود.


بیشتربخوانید: چند نرخی بودن ارز سرمنشاء فساد/ دولت با دلار ۹۰ تومانی ربع سکه می‌فروشد


عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: حجم معاملات ریالی و ارزی در بهمن و اسفند ۲ برابر ماه‌های قبل است، همچنین مسافرت‌های خارجی و نقل و انتقال پول نیز به‌نوعی باعث افزایش قیمت ارز در پایان سال می‌شود که این امری طبیعی است و ما طی سال‌های گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: در شب عید معمولاً تقاضای سکه و طلا افزایش پیدا می‌کند که این افزایش تقاضا باعث تغییر قیمت طلا و سکه می‌شود و این تغییر نرخ روی سایر بازارها مانند ارز نیز اثرگذار است؛ بنابراین با نزدیکی به عید فقط قیمت ارز بالا نمی‌رود بلکه قیمت سکه و طلا نیز معمولاً افزایشی می‌شود.

عزتی تأکید کرد: در پایان سال گذشته هم نرخ ارز به حدود ۶۲ هزار تومان رسید و سپس نزولی شد در این شرایط افرادی که اقدام به خرید ارز کردند متضرر شدند؛ بنابراین امسال نیز به‌احتمال زیاد در فروردین نرخ ارز پایین‌تر می‌آید.

وی گفت: افزایش نرخ ارز در پایان سال امری عادی است و اگر اتفاق عجیبی در اقتصاد رخ ندهد به‌احتمال زیاد نرخ ارز در فروردین و اردیبهشت ماه کمی ریزش می‌کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 7 =

محمد چهارشنبه , 23 اسفند 1402 - 17:18

همیشه مردم رو کارشناسانتون که جز مسئولین هستند فریب داده اند و شما هر چی بگین مردم برعمسش رو انجام میدهند چون نادان نیستندوقتی که تورم ۷۰ درصدیه و وقتی ترامپ داره میاد آیا مو به تنتون سیخ نمیشه مردم هم فهمیده اند و فریب شما را نمیخورند

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان