شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر : 45454
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پیش بینی بورس 25 آبان بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد:

پیش بینی بورس 25 آبان

پیش بینی بورس 25 آبان

سهیلا نقی پور، کارشناس بازار سرمایه وضعیت معاملات بورس فردا (سه‌شنبه 25 آبان) را پیش‌بینی کرد.

سهیلا نقی پور در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت کنونی بازار سرمایه، اظهار داشت: در جریان معاملات امروز، 78 درصد سهام بازار منفی بودند و خروج پول حقیقی‌ها از بازار اتفاق افتاد. حقوقی‌ها در چند روز گذشته از بازار حمایت کردند، اما با اخبار اقتصادی منتشر شده بورس با فشار عرضه و صف‌های فروش مواجه شد. همچنین نماد بورس هم که با مثبت 50 درصد بازگشایی شد، درنهایت به صف فروش نشست.

وی افزود: اخباری مانند آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران که باعث کاهش دلار هم نشد، ادامه مذاکرات برجام و همچنین اظهارات رئیس سازمان بورس مبنی بر اینکه بازار تا جایی که کشش داشته باشد، فروش اوراق جهت تأمین بودجه دولت و جلوگیری از ایجاد تورم تا 25 آبان انجام می‌گیرد از جمله این اخبار بود.

بیشتر بخوانید:
ناظر بازار درباره عدم شفافیت در بازگشایی‌ها توضیح دهد

مدیر معاملات برخط کارگزاری بانک صادرات راجع‌به معاملات بورس 25 آبان، گفت: با توجه به روند کاهشی که امروز در بازار رخ داد و بیشترین کاهش در شاخص اول و در صنایع بانکی ، پالایشی و پتروشیمی و همچنین خودرویی با عرضه روبه‌رو بودیم، احتمالاً برای بازار فردا با شرایط خوبی معاملات خود را آغاز نخواهد کرد.

سهیلا نقی پور ادامه داد: همان‌طور که شاهد هستیم بازار سرمایه نوسانی شده، اما در ادامه انتظار داریم شاهد روند بهتری باشیم. در این راستا سهم‌هایی در بازار وجود دارند که به کف قیمتی خود رسیده و با توجه به افزایش قیمت دلار، ارزنده خواهند بود.

وی با اشاره به حواشی موجود پیرامون آزادسازی قیمت خودرو، خاطرنشان کرد: بعد از انتشار اخبار مربوط به افزایش قیمت خودرو، نمادهای این گروه صف‌های خرید سنگینی را به مدت چند روز تجربه کردند. در ادامه، بحث افزایش قیمت خودرو لغو شد که این اتفاق به نفع دلال‌ها بود و شایعاتی مبنی بر اینکه در صورت خرید مستقیم از کارخانه، زیان انباشته در صورت‌های مالی خودروسازان از بین می‌رود نیز مطرح شد. بااین‌حال ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش 15 تا 19 درصدی قیمت را به شرکت‌های خودرویی داد تا وزارت صمت نیز این موضوع را لغو کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در خصوص خودرو خبرهای مختلف بسیار زیاد است و احتمال تائید قیمت‌های اعلامی جدید خودرو توسط ستاد تنظیم بازار از اول آذرماه وجود دارد. بنابراین سهامداران نباید عجولانه تصمیم‌گیری و صف‌های فروش تشکیل دهند. بازار سرمایه همیشه تحت تأثیر اخبار بوده و اخبار متفاوت و متناقض بر بورس اثرگذار است.

بیشتر بخوانید:
ارز 4200 تومانی رانت است/ اقتصاد با دستور درست نمی‌شود

سهیلا نقی پور در پاسخ به این سؤال که «شرایط بازار سرمایه تا پایان سال را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟»، گفت: تغییراتی که در هفته‌ اخیر در برخی سیاست‌گذاری‌ها از جمله نرخ دستوری در صنعت خودرو ایجاد شده، وضعیت بازار سهام را یک‌بار دیگر با ابهام مواجه و وضعیت معاملات را غیر قابل پیش‌بینی می‌کند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که روزهای سرخی که بازار در هفته‌های قبل داشت، وضعیت بدی را به سهامداران تحمیل کرده بود. در این میان با توجه به اینکه برخی برنامه‌های سیاست‌گذاران در مورد نرخ بهره و سیاست‌های کلان اقتصادی در ابهام است، سهامداران به تداوم این روند صعودی خوش‌بین نیستند.

بیشتر بخوانید: بورس ارزنده ترین بازار مالی کشور
بیشتر بخوانید: پیش‌بینی اصلاح بازار در اواسط هفته بعد
بیشتر بخوانید: پیش بینی بورس فردا 2 آذر

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان