فارابی
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر : 45565
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پیش بینی بورس فردا 2 آذر بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

پیش بینی بورس فردا 2 آذر

پیش بینی بورس فردا 2 آذر

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه «سهام بزرگ برای رشد قیمتی به نقدینگی سنگین نیاز دارند»، روند معاملات بورس دوم آذر را پیش بینی کرد.

محمدحسین مجیدی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: با توجه به اینکه مؤلفه‌های تأثیرگذار بر بازار در کوتاه‌مدت هنوز مشاهده نشده‌اند، نمی‌توان به برگشت کامل روند امیدوار بود. برای بازگشت کامل بازار، باید حجم معاملات خیلی بیشتر از این باشد و رشد قیمت بدون رشد حجم معاملات، نمی‌تواند متداوم باشد.

وی افزود: برای ایجاد یک روند صعودی، حجم معاملات بالا مورد نیاز است. در حال حاضر تعادل نسبی میان قدرت خریداران و فروشندگان وجود دارد و خریداران چندان قدرتمند نیستند.

بانک آینده

بیشتر بخوانید:
بورس قمارخانه نیست

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به استقبال سهامداران از نماد شستا، خاطرنشان کرد: با توجه به انتشار اخبار مثبت پیرامون نماد شستا، شرایط بازار مقداری بهبود یافت. با این حال، باید شاخص‌های اصلی را برای بازگشت بازار مدنظر قرار داد، اما به نظر می‌رسد گروه خودرویی می‌توانند کلیت بازار و مخصوصاً گروه‌های کوچک را تحت تأثیر قرار بدهند.

مجیدی ادامه داد: با توجه عدم ورود نقدینگی به بازار، ممکن است سهام بزرگ برای رشد خود با مشکلاتی مواجه شوند. برای رشد سهام بزرگ، پول بزرگ نیاز است، اما به نظر می‌رسد برای رشد گروه‌های کوچک‌تر به‌صورت مقطعی، این رشد امکان‌پذیر باشد. در چند وقت اخیر گروه‌های ساختمان، خودرو، غذایی و دارویی مورد توجه قرار گرفتند. تا زمانی که ورود پول بزرگ به بورس اتفاق نیفتد، نباید روی رشد سهام بزرگ حساب باز کرد.

با توجه به عرضه‌های آخر وقت در جریان معاملات امروز، شاید فردا مانند امروز شاهد سبزی بازار نباشیم. از طرفی دیگر، سهامداران منتظر اخبار مربوط به قیمت‌گذاری خودرو در جلسه ستاد تنظیم بازار هستند. با کاهش این ریسک‌ها و رفع ابهامات، می‌توان در آذرماه شاهد روند بهتری در بازار سرمایه بود.

بیشتر بخوانید: بورس ارزنده ترین بازار مالی کشور
بیشتر بخوانید: پیش بینی بورس 25 آبان
بیشتر بخوانید: پیش‌بینی اصلاح بازار در اواسط هفته بعد

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان