شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 43846
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پیش‌بینی اصلاح بازار در اواسط هفته بعد بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد:

پیش‌بینی اصلاح بازار در اواسط هفته بعد

پیش‌بینی اصلاح بازار در اواسط هفته بعد

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه «به آینده بورس خوش‌بین هستم»، از احتمال اصلاح در بازار طی روزهای آینده خبر داد.

پیام الیاس کردی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: پس از ریزش همگانی که در بازار اتفاق افتاد، هفته گذشته تمامی سهام بازار به همراه شاخص کل افت کردند و این‌طور نبود که سهام افت قیمتی را داشته باشند و شاخص بالا برود.

وی افزود: دوشنبه هفته گذشته جلسه‌ای برگزار شد و رئیس سازمان بورس نیز برای بهبود اوضاع بورس قول‌هایی داد. پس از ریزش اتفاق افتاده، هم به لحاظ تکنیکالی و هم به لحاظ حمایت از بازار، روزهای بهتری برای بورس رقم خورد که این اتفاقات اصولاً در کف‌های قیمتی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
افت مجدد بورس در صورت عدم حمایت/ ورود پول به بازار دیده نمی‌شود

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به پیش‌بینی خود از روند معاملات بورس در هفته آینده، خاطرنشان کرد: در صورتی که بازار یک کف قیمتی بالاتر از کف قبلی خود بسازد و این کف جدید با افزایش ارزش معاملات ترکیب شود، می‌توانیم هفته سرسبزی را برای بورس متصور باشیم. من به دنبال تقارن کف بالاتر و افزایش ارزش معاملات هستم، چون اتفاق بسیار مثبتی برای بازار سرمایه به‌حساب می‌آید.

پیام الیاس کردی ادامه داد: اگر در اواسط هفته آتی یک اصلاحی در بازار داشته باشیم که سهم‌ها به سمت صف فروش بروند، معامله نشوند و حجم نخورند، بازار دوباره می‌تواند کف جدید شناسایی کند. با این حال، من نسبت به آینده بورس خوش‌بین هستم و امیدوارم که بازار به سمت مثبتی حرکت کند. از طرفی دیگر، تمام کارشناسان به ارزنده بودن سهام بازار واقف هستند.

بیشتر بخوانید:
نمی‌گذاریم بیشتر از این به حق‌وحقوق مردم دستبرد بزنند/ سازمان بورس خانه مردم را خراب کرده است

وی در پاسخ به این سوال که «آیا اتفاقات رخ داده در دریای عمان می‌تواند تأثیری بر روی بازار سرمایه داشته باشد؟»، گفت: با توجه به اینکه هنوز موضع‌گیری اتفاق نیفتاده، زود است که راجع به این موضوع قضاوت کنیم. در این مقطع، بحث ارزندگی سهام مهم‌تر از این اخبار است.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: اگرچه این عملیات ممکن است بر روی قیمت دلار تأثیرگذار باشد، اما در بورس اکثر سهم‌ها زیر ارزش خود معامله می‌شوند. اگر همه این اتفاقات را در کنار یکدیگر قرار بدهیم، متوجه خواهیم شد که شاید تأثیر اتفاقات داخلی بازار و حمایت‌های انجام گرفته می‌تواند بیشتر از این خبر باشد.

بیشتر بخوانید: بورس ارزنده ترین بازار مالی کشور
بیشتر بخوانید: پیش بینی بورس 25 آبان
بیشتر بخوانید: پیش بینی بورس فردا 2 آذر

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان