شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر : 45414
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ارز 4200 تومانی رانت است/ اقتصاد با دستور درست نمی‌شود بسته هستند

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با شهر بورس:

ارز 4200 تومانی رانت است/ اقتصاد با دستور درست نمی‌شود

ارز 4200 تومانی رانت است/ اقتصاد با دستور درست نمی‌شود

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی پیرامون قیمت‌گذاری دستوری خودرو، گفت: اقتصاد با دستور درست نمی‌شود.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره طرح حذف ارز 4200 تومانی، اظهار داشت: ارز 4200 تومانی به هر کسی تعلق بگیرد، رانت است و اکثراً به دست کسانی که نیاز دارند، نمی‌رسد. در گذشته نیز ارز 4200 تومانی به برخی‌ها تخصیص یافته، اما افرادی از جمله کشاورزان که واقعاً به آن نیاز داشتند، کود و سم را به قیمت آزاد خریداری کرده‌اند.

وی افزود: اگر قرار است دولت پول بدهد و یک عده با رانت‌خواری، پول را در جای دیگری خرج کنند، همان بهتر که این کار را انجام ندهد. دولت می‌تواند گروه‌های هدف را شناسایی کند تا این ارز به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار افرادی که واقعاً به آن نیاز دارند، قرار بگیرد.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «مجلس در مورد حذف ارز 4200 تومانی چه برنامه‌ای دارد؟»، گفت: مجلس نمی‌تواند به تنهایی کاری انجام دهد. این کار برنامه، جسارت و اراده دولت را می‌طلبد. ما اگر این بستر را برای رانت‌خواری فراهم نکنیم، در کشور قاچاق نیز از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید:
قیمت جدید محصولات ایران خودرو

پزشکیان همچنین به موضوع آزادسازی قیمت خودرو نیز واکنش نشان داد و گفت: اقتصاد با دستور درست نمی‌شود. وقتی بخواهیم اقتصاد را دستوری پیش ببریم، سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاری منصرف می‌شود و تولیدکننده هم از تولید دست می‌کشد. مگر می‌شود وقتی قیمت نهایی یک محصول برای تولیدکننده 10 واحد تمام می‌شود، به او دستور بدهیم که با 8 واحد محصول خود را به فروش برساند؟

وی ادامه داد: دولت باید از نظر اقتصاددان‌ها و کارشناسان استفاده کنند. اینکه الان قیمت در کارخانه‌های خودروسازی و بازار آزاد متفاوت است، به خاطر همان دستوری بودن اقتصاد است. مملکت زمانی درست می‌شود که با علم و نظر کارشناسی پیش برویم.

بیشتر بخوانید:
قیمت گذاری دستوری خودرو اجحاف در حق مردم است/ زورمان به کاهش قیمت ها نمی‌رسد

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان